تعویض روغن موتور طرح ویو
نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 09 اسفند 1400 ساعت 20:46
دوستان درود و دوصد بدرود !
در مورد نگهداری و استفاده از اين نوع موتورها مطلب خاصی تو فروم نديدم من و وجودش رو لازم و ضروری ميبينم چرا كه من اولين حركتم بعد از آشنايی با اين فروم خريد همين موتور و پيوستن به جمع موتور سوارها بود ، چون روزانه حداقل 2 ساعت وقتم تو ترافيك ميگذشت ( وسايل نقليه عمومی ) كه ميدونين ديگه ...
http://www.tuningtalk.com/forum/125-t23514.html تو تاپيك بالا داستان پيدا كردن و تصميم گيری و خريد و عكس موتور من هستش كه اگه لازم دونستين ببينينش. نتيجه اش اين بوده كه من يدونه پيشرو 125 B گرفتم به رنگ آبی !!! از اون مغازه هم كه اومدم بيرون اول رفتم يه كاسكت گرفتم.
اولاً كه متاسفانه با اين موتور هيچ دفترچه ای به خريدار داده نميشه كه يه آدم فوق مبتدی و تازه وارد مثل من رو يه راهنمايی اوليه بكنه ، فروشنده هم كه فقط تا زمان پرداخت پول شما رو ميشناسه و اصولاً بيش از پول چيزی نميدونه !!!
خلاصه من شروع كردم به سواری و تلاش برای كسب اطلاعات
تلاش من برای ارتباط با شركت سازنده فقط به يك تلفن ختم شد ، با مدارك موتور يه كارت گارانتی هم بود كه تلفن كارخانه رو داشت فقط ! كه از اونجا تونستم به دفتر مركزی دست پيدا كنم و كسب اطلاعات كنم كه فروشگاه و تعميرگاهش كجاهاس !
طبق مكتوبات كارت گارانتی تو كيلومتر 300 به تعميرگاه مربوطه مراجعه كردم برای سرويس اوليه و بعد از 2 - 3 روز بالاخره موتور رو قبول كردن ، البته كمبود وقت و مراجعات بد موقع من هم مزيد بر علت بود.
كار خاصی رو موتور انجام نشد و تفاوت خاصی هم حس نكردم ، روغن رو هم كسترول GP مخصوص موتور ريختم كه از همينجا ياد گرفته بودم.
تنها كاری كه از دستم بر ميومد زدن بنزين سوپر تو پمپ بنزين خوب بود.
بعد از حدود 2000 كيلومتر احساس ميكردم نياز به آچاركشی خيلی زياد شده و دوباره به همون تعميرگاه مراجعه كردم و سمج وايسادم تا كار انجام بشه ، اين دفعه نتيجه خوب بود ! و موتور واقعاً تغيير كرد . اما دوام اينكار چندان زياد نبود و حدود 3000 كيلومتر باز هم احساس ميكردم موتور يه كم افت كرده و صداهاش زياد شده.
بيخيال
اينجوری داستان گفتن به درد كسی نميخوره
، ميگم كه چه كارهايی بايد به صورت منظم رو موتور انجام بشه و از دوستان هم تقاضا دارم بحث رو ادامه بدن و موارد لازم رو اضافه كنن كه حالت دفترچه مخصوص خريدار پيدا كنه.
1- تعويض روغن تو كيلومتر 300
2- روغنكاری زنجير موتور در هر باك بنزين ( تازه فهميدم )
3- تعويض روغن در حداكثر 1000 كيلومتر اينم تازه فهميدم ! فكر ميكردم مثل ماشينه و با روغن خوب حداقل 5000 تا كار ميكنه.
4- تنظيم باد به مقدار زياد !!! من هميشه باد رو يه مقدار كم ميزاشتم و لاستيك هميشه پهن بود رو زمين و باعث ميشد موتور نرمتر باشه اما باعث شد چرخ جلوم پنچر بشه و دردسر درست كنه و سايش لاستيك عقبم هم زياد بوده . درجه بادش بايد چقدر باشه ؟
5- استفاده از بنزين سوپر براش خيلی خوبه ، صداش به شدت كمتره و نرمتر كار ميكنه.
6- آچاركشی اوليه رو اگه بالاسرش باشين متوجه ميشين كه كجاها بايد بازديد بشه و از اون به بعد خودتون ميتونين آچار كشی و صداگيری كنين مگر تو موارد خاص.
7- بحث تنظيم كلاچ هست كه دوستان توضيح دادن
http://www.tuningtalk.com/forum/topic-t18868.html حالا به نظرتون من اينكار رو انجام بدم؟
فعلاً مورد خاصی به نظرم نميرسه ، هی دارم تغيير احوال ميدم !