آموزشگاه رانندگی بهمن کاشان
نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 25 اسفند 1400 ساعت 07:41
سلام همشهری
به نام خداوندجان و خرد
آموزشگاه رانندگي زعيم در راستاي خدمت رساني
به تلاشگران عرصه ي علم و دانش ميهن عزيز اسلامي
تسهيلاتي را براي خانواده ي معزز شاهد، فرهنگيان محترم،
اساتيدمحترم دانشگاه ها،دانشجويان گرامي ،دانش آموزان
عزيز و كاركنان محترم دولت وکارگران زحمتکش در نظر گرفته است.
تسهيلات ويژه براي اعضاي محترم خانه كارگر و فرزندان اين عزيزان
به اميد آن كه خدمتگزار شايسته اي باشيم.
جهت رزرو كلاس ها در سال 1394و سال 1395 به دفتر آموزشگاه
واقع در کاشان :میدان امام حسین(ع).خيابان ملامحسن مراجعه فرماييد.
با تشكر فراوان
آموزشگاه رانندگي زعيم كاشان
نوشته شده در جمعه ششم بهمن ۱۳۹۱ ساعت 11:14 توسط مهدي صاحبي فرد (مربي وکارشناس آموزش) |
پارک ال
سنگ چین(پارک ال):
حرکت به صورت دنده عقب و رفتن به کوچه ی فرعی بصورت ال(هلال)در تقاطع ها را سنگ چین(پارک ال) گویند.
دقت کنید سنگ چین از خیابان فرعی به اصلی ممنوع میباشد و در هر کجا بصورت دنده عقب تصادف کردید مقصرید مگر منطقه ایکه ممنوعه نباشد و شما بخواهید اتومبیل را بصورت دنده عقب پشت سر اتومبیل دیگری پارک کنید.
ادامه نوشته+
نوشته شده در چهارشنبه یکم شهریور ۱۳۹۶ ساعت 13:35 توسط مهدي صاحبي فرد (مربي وکارشناس آموزش) |
"آرامش در آزمون عملی شهر"
بر اساس تجربه و آمار یکی از مهمترین دلیل مردودی هنرجویان محترم در آزمون عملی رانندگی "عدم تسلط به اعصاب و نداشتن عکس العمل مناسب "هنگام آزمایش می باشد. این در حالی است که مربی محترم تمام تلاش خود را جهت آماده سازی هنرجو و قبولی بار اول درآزمون عملی بکار می گیرد ,اما نتیجه در بعضی موارد مردودی هنرجو به دلیل عدم تسلط به اعصاب و...می باشد. لذا برآن شدم تا راهکاری مناسبپیرامون حل این مشکل به هنرجویان محترم توصیه نمایم.
ادامه نوشته+
نوشته شده در چهارشنبه یکم شهریور ۱۳۹۶ ساعت 13:31 توسط مهدي صاحبي فرد (مربي وکارشناس آموزش) |
"آرامش در آزمون عملی شهر"
"آرامش در آزمون عملی شهر"
بر اساس تجربه وآمار یکی از مهمترین دلیل مردودی هنرجویان محترم درآزمون عملی رانندگی "عدم تسلط به اعصاب و نداشتن عکس العمل مناسب "هنگام آزمایش می باشد. این در حالی است که مربی محترم تمام تلاش خود را جهت آماده سازی هنرجو و قبولی بار اول درآزمون عملی بکار می گیرد ,اما نتیجه در بعضی موارد مردودی هنرجو به دلیل عدم تسلط به اعصاب و...می باشد. لذا برآن شدیم تا راهکاری مناسب پیرامون حل این مشکل به هنرجویان محترم توصیه نمایم.
برای مشاهده به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید:
نوشته شده در دوشنبه دوازدهم تیر ۱۳۹۶ ساعت 8:40 توسط مهدي صاحبي فرد (مربي وکارشناس آموزش) |
پارک دوبل
پارک دوبل:
پارک کردن اتومبیل بین دو اتومبیل پارک شده را پارک دوبل می گویند.
متداولترین نوع پارک کردن در شهرها پارک دوبل میباشد و رانندگان وسایل نقلیه باید در منتهی الیه سمت راست و محلهای مجاز اقدام به پارک اتومبیل خود نمایند و توقف در محلهای غیر مجاز موجب انسداد راه،سنگینی ترافیک،بی نظمی در رفت وآمد می شود و خلاف مقررات است.
اگر فضای خالی بین دو اتومبیل تقریبا از 2 برابر طول خودروی شما (8 متر) کمتر باشد پارک نمودن بصورت رو به جلو در چنین شرایطی برایتان بسیار مشکل خواهد بود و شما مجبورید از روش پارک دوبل استفاده کنید.چنانچه فاصله ی بین دو اتومبیل پارک شده از 5 یا 6 متر کمتر باشد، دیگر به روش پارک دوبل نیز نمی توانید اتومبیل خود را پارک کنید و بایستی جای دیگری را برای پارک کردن اتومبیل در نظر بگیرید.برای مشاهده به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید.
نوشته شده در یکشنبه یازدهم تیر ۱۳۹۶ ساعت 22:15 توسط مهدي صاحبي فرد (مربي وکارشناس آموزش) |
سنگ چین(پارک ال)
سنگ چین(پارک ال):
حرکت به صورت دنده عقب و رفتن به کوچه ی فرعی بصورت ال(هلال)در تقاطع ها را سنگ چین(پارک ال) گویند.
دقت کنید سنگ چین از خیابان فرعی به اصلی ممنوع میباشد و در هر کجا بصورت دنده عقب تصادف کردید مقصرید مگر منطقه ایکه ممنوعه نباشد و شما بخواهید اتومبیل را بصورت دنده عقب پشت سر اتومبیل دیگری پارک کنید.
برای مشاهده به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید.
نوشته شده در شنبه دهم تیر ۱۳۹۶ ساعت 22:11 توسط مهدي صاحبي فرد (مربي وکارشناس آموزش) |
سلطان گواهینامه ایران کیست؟
اگر گواهینامههایم را به هم بچسبانم از قدم بلندتر میشود»؛ این بخشی از صحبتهای سیدکاظم شریفی، مرد 52 سالهای است که از 12-13 سالگی عاشق رانندگی و گواهینامه گرفتن میشود. از 13 سالگی تا 18 سالگی که سن و سالش به مرز قانونی شدن میرسد، میافتد دنبال گواهینامه گرفتن و تا همین دو سال پیش هر سال دنبال گواهینامه جدیدی بوده و بالاخره در 50 سالگی پانزدهمین گواهینامهاش را میگیرد.
نوشته شده در شنبه دهم تیر ۱۳۹۶ ساعت 15:21 توسط مهدي صاحبي فرد (مربي وکارشناس آموزش) |
تست سلامت روحی و روانی
نوشته شده در سه شنبه هفدهم آذر ۱۳۹۴ ساعت 21:31 توسط مهدي صاحبي فرد (مربي وکارشناس آموزش) |
سرچشمه معضل رانندگی در کشور مان کجاست؟
این همه جانباخته تصادفات جادهای از کجا میآید؟ زمانی که یکی از اقوام دور و نزدیکمان در تصادف جان به جان آفرین تسلیم میکند، در کنار ناراحتیهایی که بر بازماندگان تحمیل میشود، حتما این پرسش هم مطرح است که مرحوم چگونه فوت شد؟ خودرو یا موتور سیکلتش معیوب بود؛ قصور راننده این سانحه تلخ را رقم زد و یا نقص جاده، سببساز داغ دیدن چند خانواده شد؟ نظر شما چیست؟ این بحث با دیدگاههای شما تکمیل خواهد شد
همیشه روزهای پس از تعطیلات نسبتا طولانی در کشورمان، روزهای مرورِ اخبار تصادفات جادهای است؛ گویی پیگیری شمار جانباختگان رخدادهای جادهای برایمان طبیعی و حتی روزمره شده است! روزهای پایانی تعطیلات نوروز، اواخر تابستان و به پایان رسیدن تعطیلات طولانی مدت یا مواقعی که مناسبتهای ملی یا مذهبی به پایان هفته گره خورده و مثلا تعطیلات تاسوعا و عاشورا که جادههای کشور را آکنده از مسافر میکند، موجی از اخبار تصادفات جادهای نیز به خروجی رسانهها تزریق میشود.
اما گفتن آمار دیگر تکرار مکررات است؛ کشوری که در رتبه نخست تلفات جادهای است و سالانه 2 درصد جمعیت جانباختگان تصادفات جادهای را از آن خود میکند.
در این باره باید گفت که هر ۲۳ دقیقه، یک نفر، روزانه ۶۲ نفر، ماهانه ۱۸۶۰ نفر و سالانه بیش از ۲۲۶۰۰ نفر از هموطنانمان در رخدادهای جادهای از میان میروند و... آش به اندازهای شور شده که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در مقام قیاس تصادفات و زلزله آذربایجان برآمده و با گفتن «هر پنج روز در جادههای کشور به اندازه زلزله مصیبت بار آذربایجان کشته میدهیم»، میکوشد عمق فاجعه را نشان دهد.
اما مشکل کجاست؟ تا به اینجای کار همه با آگاهیرسانیهای گوناگون، دریافتهایم که مسافرت در جادههای کشورمان، بر خلاف برخی نقاط جهان ـ که بیشتر جنبه رفاهی دارد ـ جنبه ریسک یافته و از تهدیدات جانی قلمداد میشود.
هماکنون میپرسیم:این تهدید از کجا میآید؟ ناگفته پیداست که انگشت اتهام در بسیاری از دیدگاهها به سمت و سوی خودرو و جاده، امکانات زیرساختی و مسائلی از این دست میرود.
* به نظر شما، نقش جادهها و کیفیت آنها و امکانات زیرساختی در تلفات جادهای چه اندازه است؟ آیا همه راههای کشور «جاده مرگ» هستند؟
* به نظر شما، مشکل عمده راههای کشورمان چیست و سهم این مشکل در آمار ناگوار رخدادهای رانندگی چه میزان است؟
همچنین نکته دیگری که بیشتر مردم از آن سخن میگویند، کیفیت خودروهای موجود در کشور است که برخی بیشترین نقش را برای آن قائلند، تا جایی که این مسأله به شوخی و طنز هم راه یافته است؛ اما آیا این پذیرفته خواهد بود که کسی با یک خودرو، که به ایمن نبودن آن آگاهی دارد، دچار سانحه شود؟
* به نظر شما، کیفیت خودرو و مسائل مرتبط با آن، چه سهمی در آمار سهمگین تلفات جادهای در کشورمان دارد؟
* آیا همه این آمار برگرفته از کیفیت خودرو یا راههای ارتباطی است یا عوامل دیگری هم در پدید آمدن آن نقش دارند؟
* یادآوری میشود، فرهنگ خاص رانندگی ما ایرانیها، یکی از نکاتی است که ما را در سرتاسر دنیا مشهور کرده است؛ اما فرهنگ غالب رانندگی در ایران، تا چه میزان موجب تصادفات جادهای میشود؛ بیشتر از خودرو و راه، یا کمتر از آن؟
* البته شاید روحیه قانون گریزی ـ که متأسفانه تبدیل به ویژگی ناپسند بسیاری از ما شده ـ نیز در این میان نقش داشته باشد، چراکه وقتی مهمترین قوانین و مقررات موجود را دور بزنیم، هیچ تضمینی برای رعایت و احترام گذاشتن به قوانین رانندگی میماند؟
* افزون بر اینها، چه موارد دیگری را در این ماجرا دخیل میدانید؟ برای نمونه، برخی ریشه مشکل را در ناظر میدانند و مثلا ضعف پلیس را عامل بالا بودن آمار تصادفات دانسته و یا مسائلی که جنبه روانی دارند مانند استرس و... را مطرح میکنند؛ دیدگاه شما چیست؟
* نقش کدام مورد را بیشتر میدانید؟ با کدام یک موافق و با کدام مخالفید؟ سهم هر کدام را چقدر میدانید و برای رویکرد اصلاحی چه پیشنهادی دارید؟
با ما همراهی کنید؛ این بحث با دیدگاههای شما تکمیل خواهد شد.
نوشته شده در یکشنبه هفدهم آبان ۱۳۹۴ ساعت 16:28 توسط مهدي صاحبي فرد (مربي وکارشناس آموزش) |
اولین قربانی رانندگی
بلافاصله مردم رسیده و مجروح را به بیمارستان نظمیه تهران که بهترین بیمارستان آن زمان تهران بود می رسانند، اما متاسفانه ضربه سنگین بود
نوشته شده در پنجشنبه دوازدهم دی ۱۳۹۲ ساعت 15:19 توسط مهدي صاحبي فرد (مربي وکارشناس آموزش) |
حسین سلطانی
مدير توانمند جوان با مجموعه اي پويا كه با نگاه به افق هاي دور دست
و آينده نگري و قانون مداري و مشتري محوري
اقدام به گرد هم آوردن اساتيد آموزش رانندگي در سطوح مختلف نموده
و با تعامل صحیح و مناسب با راهور محترم ناجا و توجه به نظرات عموم
شهروندان وكسب نظر آنان محيطي شاداب و آرام همراه با آخرین متد
آموزش هوشمند
براي آموزش امر خطير رانندگي فراهم آورده است
نوشته شده در سه شنبه دهم دی ۱۳۹۲ ساعت 9:40 توسط مهدي صاحبي فرد (مربي وکارشناس آموزش) |
مربي شما كيست؟
هنر جويان عزيز مي توانند هنگام ثبت نام
مربي آموزش عملي رانندگی خود را شخصا
انتخاب نمايند.
نوشته شده در جمعه چهارم اسفند ۱۳۹۱ ساعت 14:40 توسط مهدي صاحبي فرد (مربي وکارشناس آموزش) |
شهر در ديد دوربين ها... رصد تقاطع و ميادين و شريان ها...خلاف ممنوع
نوشته شده در پنجشنبه پنجم بهمن ۱۳۹۱ ساعت 23:5 توسط مهدي صاحبي فرد (مربي وکارشناس آموزش) |
زبان تابلوها و مسيرها را بياموزيم و با راندنمان هماهنگ كنيم
نوشته شده در جمعه بیست و نهم دی ۱۳۹۱ ساعت 21:13 توسط مهدي صاحبي فرد (مربي وکارشناس آموزش) |
تقدير
از افسران آزمايش شهري جناب آقاي باقري وجناب آقاي حسيني به پاس تلاش هاي مستمرشان در زمينه هاي مختلف آموزش و برگزاري جلسات ملاقات مربيان با اين سروران كمال تشكر و قدر داني را مي نماييم. +
نوشته شده در پنجشنبه بیست و هشتم دی ۱۳۹۱ ساعت 20:26 توسط مهدي صاحبي فرد (مربي وکارشناس آموزش) |
نظافت اتومبيل
شاید فكر كنید سلامت و ایمنی خودرو فقط به مسائل فنی و مهمی مثل تعویض
روغن، تنظیم باد لاستیكها و قطعات مكانیكی خودرو مربوط است. در این
قسمت مطالبی را پیرامون یك جنبه مهم و اغلب فراموش شده از نگهداری خودرو
سالم و ایمن، میپردازیم: یعنی شستشوی خودرو.
ادامه نوشته+
نوشته شده در چهارشنبه بیست و هفتم دی ۱۳۹۱ ساعت 22:50 توسط مهدي صاحبي فرد (مربي وکارشناس آموزش) |
فراخوان
بياييد يكبار براي هميشه تخلفات رانندگي را كنار بگذاريم تا عوايد جريمه ها به جيب راهنمايي نرود و همه ماموران بيكار شوند.
نوشته شده در چهارشنبه پانزدهم آذر ۱۳۹۱ ساعت 20:52 توسط مهدي صاحبي فرد (مربي وکارشناس آموزش) |
ده جلسه آموزش عملي رانندگي
مربيان كارآزموده و مجرب ما در كنار شما " از آموزش لذت ببريد"
نوشته شده در جمعه بیست و یکم مهر ۱۳۹۱ ساعت 8:46 توسط مهدي صاحبي فرد (مربي وکارشناس آموزش) |
اولين مامور موتور سوار ايران
نوشته شده در جمعه هفتم مهر ۱۳۹۱ ساعت 20:54 توسط مهدي صاحبي فرد (مربي وکارشناس آموزش) |
اولين گواهينامه رانندگي ايران
نوشته شده در جمعه دهم شهریور ۱۳۹۱ ساعت 23:7 توسط مهدي صاحبي فرد (مربي وکارشناس آموزش) |