آموزشگاه ایران گواهی
irangovahi.fileon.ir

تعمیر بوبین موتور سیکلت

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 29 اسفند 1401 ساعت 20:17

مدیر انجمن:رضا عمراني

aligh3پست: 6 تاریخ عضویت: جمعه 14 مهر 1391, 3:02 am نوع خودرو: مشخص نشده!

چهارشنبه 19 مهر 1391, 1:57 am

باسلام

موتور من (cg125 cdi -معمولی -نیکران)چراغهای راهنما و چراغ ترمز وچراغ کیلومترش و بوقش روشن نمیشه ولی چراغ جلو وعقب روشن میشه موتور هم طبیعی کار میکنه.اتصالات و فیشها سالمن مگه اینکه داخل سیما سوخته باشه.هر تعمیر کاری نظری داشت یکی گفت شارژر یکی گفت cdi یا دستگاه برقش سوخته با اهممتر برق لامپ جلو وعقب رو امتحان کردم ac بود dc نبود این طبیعیه؟البته اهممتر قدیمی و مطمین نبود اما برق ac رو نشون میده. به شارژر 4 سیم زرد صورتی سبز و قرمز وصله و باطری هم تقریبا خرابه و واسه اینکه ی هکم برق مصرف کنه تا لامپا نسوزن گذاشتم باشه.

خاهش میکنم منو راهنمای کنید؟به نظرتون کدوم قطعه خرابه؟

jim-kx2 سرعت : 35 كيلومتر در ساعت پست: 699 تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 23 آبان 1387, 3:07 am Like شده:1 بار

چهارشنبه 19 مهر 1391, 2:11 am

بهتر بود سوالتون رو در قسمت سوالات فنی مطرح میکردید
قطعاتی که گفتید همگی با باتری موتور سیکلت کار میکنند اما چراغ جلو و عقب انرژی خودشونو مستقیم از بوبین میگیرند
مشکل شما احتمالا از شارژر هست که باتری هم در اثر شارژ نشدن خراب شده
روش تست هم بسیار سادست ... با یک مولتی متر خروجی های قرمز و سبز شارژر رو تست کنید . باید حد اکثر 14 ولت رو نشون بده (در دور موتور بالاتر از 2000 )

aligh3پست: 6 تاریخ عضویت: جمعه 14 مهر 1391, 3:02 am نوع خودرو: مشخص نشده!

چهارشنبه 19 مهر 1391, 5:08 pm

سلام ممنون که جواب دادید
سبز و قرمز و با هم تست کنم یا هر کدومو با بدنه جدا تست کنم

jim-kx2 سرعت : 35 كيلومتر در ساعت پست: 699 تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 23 آبان 1387, 3:07 am Like شده:1 بار

پنج‌شنبه 20 مهر 1391, 12:56 am

سبز منفی هست و به بدنه متصله . قرمز رو با سبز و قرمز رو با بدنه تست کنید در هر دو حال باید نتیجه یکسان باشه

aligh3پست: 6 تاریخ عضویت: جمعه 14 مهر 1391, 3:02 am نوع خودرو: مشخص نشده!

جمعه 21 مهر 1391, 3:11 am

بازم ممنون فردا امتحانش میکنم البته باطری خیلی وقته مشکل داره چند ماهه ملی این مشکل یه هفتس پیش اومده

اخرین سوالم لطفا جواب بدید

اگه دستگاه مولد برق سوخته باشه ازکجا میشه فهمید همینطور اگه ترانزیستورش بسوزه چطور؟باطری خراب باعث سوختن شارژر میشه؟

ممنون که راهنمای میکنید

jim-kx2 سرعت : 35 كيلومتر در ساعت پست: 699 تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 23 آبان 1387, 3:07 am Like شده:1 بار

شنبه 22 مهر 1391, 3:34 am

اگر دستگاه مولد برق و یا بوبوبین سوخته باشد!!
سیم زرد و صورتی سیمهای شارژر هستند که به بوبین متصل میباشند
از طریق چک کردن ولتاژ این دو سیم میشه فهمید که سالمه یا نه

aligh3پست: 6 تاریخ عضویت: جمعه 14 مهر 1391, 3:02 am نوع خودرو: مشخص نشده!

یک‌شنبه 23 مهر 1391, 6:24 pm

من دو تاشو امتحان کردم البته تو دری بغل برق داشتن یه سیم سیاه با نوار قرمز بود که اونم برق خیلی بیشتری داشت این طبیعیه؟با این حساب باید شارژر مشکل داشته باشه درسته؟ راستی باطری اگه کار نکنه شارژر میسوزونه ؟
ممنون از کمکتون.

jim-kx2 سرعت : 35 كيلومتر در ساعت پست: 699 تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 23 آبان 1387, 3:07 am Like شده:1 بار

دوشنبه 24 مهر 1391, 2:58 am

سیم مشکی با نوار قرمز مربوط به برق سیستم جرقه زنی میباشد و به ترانزیستور متصل است

اگر باطری خراب باشد ممکن است در اثر افتادن بار موتور بر دوش شارژکن ، این قطعه معیوب شود

در این چنین مواردی بهترین و ساده ترین راه تهیه کردن یک شارژر و جایگزین کردن آن و سپس چک کردن ولتاژ دو سیم متصل به باتری است

aligh3پست: 6 تاریخ عضویت: جمعه 14 مهر 1391, 3:02 am نوع خودرو: مشخص نشده!

arya2013پست: 4 تاریخ عضویت: یک‌شنبه 15 اردیبهشت 1392, 1:52 pm نوع خودرو: مشخص نشده!

یک‌شنبه 15 اردیبهشت 1392, 2:41 pm

ساده ترین راه تست شارجر اینه که سیم مثبت باتری رو به بدنه اتصال بدین ببین جرقه میزنه یانه اگه زد شارجر سالمه اگه نزد سوخته یا قطعه از سیمکشی موتور باید روشن باشه