آموزشگاه ایران گواهی
irangovahi.fileon.ir

گواهینامه بین المللی ده ساله

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 30 بهمن 1400 ساعت 14:15

گواهی نامه بین المللی رانندگی

با تلاش فراوان و یاری خداوند متعال توانستیم که سیستم گواهی نامه بین المللی رانندگی با اعتبارهای 10و 20 ساله را در ایران راه اندازی کنیم .
امید است که با تلاش فراوان بتوانیم ذره ای از دین خود را به این مرز و بوم ادا نماییم .

مشخصات عمومی گواهی نامه بین المللی رانندگی :
1-گواهینامه بین المللی از دفتر مرکزی سازمان اتومبیلرانی جهانی صادر میگردد.
2-اعتبار این گواهینامه 10 سال و 20 یال از تاریخ صدور بوده و متقاضی میتواند پس از دریافت بدون هیچ مشکلی از ان استفاده نماید .
3- مجوزهاي رانندگي بين المللي قابل تمديد نبوده و پس از انقضاء مي بايست نسبت به درخواست مجوز رانندگي جديد اقدام نمود .
4-دارنده مجوز رانندگي بين المللي با داشتن اين مجوز نمي تواند قوانين و مقررات مربوط به شرايط اقامت و يا پرداختن به شغل و يا حرفه اي كه در كشورهاي مسير حركت او جاري و قابل اجر مي باشد را ناديده انگاشته و يا نقض نمايد.
5-مدت زمان لازم جهت صدور گواهینامه از لحظه دریافت مدارک حداقل 25 روز میباشد .در صورت نیاز به گواهینامه در مدت کوتاهتری با پرداخت هزینه پست اکسپرس امکانپذیر خواهد بود .

مدرک رانندگی بین المللی یا گواهینامه بین المللی رانندگی صادره توسط اتحادیه جهانی اتومبیلرانی ترجمه ای رسمی از گواهینامه محلی یا ملی شماست که به صاحبان وسایل نقلیه این امکان را می دهد تا با خیالی آسوده در کشور های مختلف، با زبان های مختلف رانندگی کنند. این گواهینامه بین المللی در صورتی معتبر می باشد که گواهینامه ملی معتبرخود را نیز به همراه داشته باشد. همچنین گواهینامه بین المللی موید این موضوع است که شما دارنده یک گواهینامه معتبر از کشور خودتان هستید لذا ضروریست هنگام رانندگی گواهینامه معتبر ملی خود را نیز به همراه داشته باشید . گواهینامه های بین المللی بر اساس قوانین ترافیک جاده ای مصوب سالهای 1923و 1943و 1949و 1968 سازمان ملل که استاندارهای خاصی را برای اجازه رانندگی بین المللی تعریف نموده اند صادر می گردند.

ثبت گواهی نامه بین المللی رانندگی

تمامی گواهینامه های بین المللی صادره از سوی اتحادیه جهانی اتومبیلرانی و یا نمایندگان آن در کشورهای مختلف در سایت www.idlregister.com ثبت می گردد.این مطلب به شما کمک می نماید تا صحت گواهینامه های صادره توسط اتحادیه جهانی اتومبیلرانی و نمایندگان آن در سایر کشورها را به سادگی کنترل نمایید. همچنین اطلاعات گواهینامه های ثبت شده دراین وب سایت تا پایان اعتبار آن قابل نمایش خواهد بود

درصورتیکه کارت شما مفقود با دزدیده شده ، سریعا” با ما تماس بگیرید تا ترتیب جایگزینی و صدور مجدد آن را فراهم نماییم. به شما پیشنهاد می کنیم که همیشه کپی گواهینامه رانندگی ملی و بین المللی خود را جهت مواقع ضروری در جای دیگری نگهداری نمایید.

مزایای اقتصادی گواهی نامه بین المللی رانندگی :*

1-با توجه به اینکه این مدرک در کشور ایران نیز صادر میگردد ولی تفاوتهای زیادی با ان دارد.
به طور مثال گواهینامه صادره از ایران دارای یکسال اعتبار میباشد .اگر فرض کنیم که در طول این 10 سال مبلغ صدور گواهینامه بین المللی از ایران ثابت بوده و شامل هیچگونه تغییری نشود و همان 250.000 ریال دریافت گردد بعد از 10 سال شما مبلغ 2.500.000 ریال پرداخت نموده اید .حال اگر برای دریافت این مدرک اقدام کنین شما با پرداخت مبلغ پایینتری موفق به دریافت این مدرک خواهید شد .
برای مدر با اعتبار 20 ساله نیز خودتون محاسبه کنین و اختلاف را ببینید که چقدر هستش .

2-به همراه گواهینامه بین المللی به شکل دفترچه پاسپورتی یک گواهینامه نیز به شکل گواهینامه امریکا نیز برای شما صادر میشود که این کارتها برای شما فقط از طریق دفتر امریکا صادر میگردد .که به عنوان کارت شناسایی بین المللی یا همان Non Government ID نیز قابل استفاده خواهد بود.

مدارک مورد نياز جهت ثبت نام گواهی نامه بین المللی رانندگی عبارتند از :

1. اسکن تمامی گواهينامه های رانندگي (موتور سيکلت، پايه دو، پايه يک… ) که دارید ، پشت و رو با رزولوشن 300Dpi و فرمت JPEG
2. اسکن عکس 3 در 4 شخص با رزولوشن 300Dpiو فرمت JPEG
3. اسکن از نمونه ي امضا با خودکار سياه رنگ روي برگ کاغذ سفيد رنگ با رزولوشن 300Dpi و فرمت JPEG
4. اعلام نام و نام خانوادگی با املای صحیح انگلیسی
5. آدرس دقیق
6. رنگ چشم
7. قد به سانتي متر