آموزشگاه ایران گواهی
irangovahi.fileon.ir

خیابان جمع و پخش کننده چیست

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 21 اسفند 1400 ساعت 17:24

mradmin لغات و اصطلاحات

راههای شریانی چیست : اصطلاحاتی که در آیین نامه و دستورالعمل های راهنمایی و رانندگی به کار رفته اند دارای معانی خاصی خود هستند.
تلاش ما در این مجموعه این است که شما عزیزان را با لغات و اصطلاحات رایج در راهنمایی و رانندگی آشنا نماییم، و مجموعه‌ای جامع  از سوالات آیین نامه اصلی جمع‌آوری کنیم که بارها توسط مربیان و افسران با تجربه بررسی و اصلاح شده تا با امکان وجود کوچکترین اشتباه را به حداقل می‌رساند.
این مجموعه جهت رفاه حال شما به صورت رایگان در اختیار شما گذاشته می‌شود. نمونه سوالات آیین نامه  را به رایگان و با خیال راحت دانلود کنید و از کیفیت بالای آن لذت ببرید.

راههای شریانی درجه یک چیست

معابری هستند که در طراحی و بهره‏ برداری از آنها به جابه‏ جایی وسایل نقلیه موتوری برتری داده می‏شود. این معابر ارتباط با راه‏های برون شهری را تأمین می‏نمایند. راه‏های شریانی درجه یک براساس نحوه کنترل دسترسی تقاطع‏ها به دو گروه آزادراه و بزرگراه تقسیم می‏گردند که ضوابط اجرایی آنها را شورای‏عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور تعیین می‏نماید.

 راههای شریانی درجه دو چیست

معابری هستند که در طراحی و بهره‏ برداری از آنها به جابه‏ جایی و دسترسی وسایل نقلیه موتوری برتری داده می‏شود. برای رعایت این برتری حرکت پیادگان از عرض خیابان کنترل می‏شود. راههای شریانی درجه دو شبکه اصلی راه‏‏های شهری را تشکیل می‏دهند که ضوابط اجرایی آنها را شورای‏عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور تعیین می‏نماید و عبارتند از چیست :

شریانی اصلی چیست

راهی است که ارتباط بین خیابان‏های جمع و پخش‏کننده و بزرگراه‏ها را برقرار می‏کند. در این معابر فاصله‏های بین تقاطع‏ها نسبت به بزرگراه‏ها کمتر است.

شریانی فرعی (خیابان جمع و پخش کننده) چیست

 راهی است که ارتباط بین خیابان‏های محلی و خیابان‏های شریانی اصلی را برقرار می‏کنند. در این خیابان‏ها محل عبور عابران پیاده از عرض خیابان باید مشخص باشد.

 راههای محلی چیست

راه‏هایی هستند که در طراحی و بهره‏برداری از آنها نیازهای وسایل نقلیه و عابران پیاده، با اهمیت یکسان در نظر گرفته می‏شود و ارتباط بین کوچه‏ها و خیابان‏های شریانی فرعی را برقرار می‏کنند.