آموزش موتور بی کلاج
نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 15 خرداد 1400 ساعت 09:09
توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آموزش بورن اوت با بی کلاج
.:ALIREZA NADERI:.
25-02-1391, 12:47 بعد از ظهر
با سلام در ایت تایپک قصد دارم تا به شما نحوه بورن اوت با ویو گلگسی و ... رو آموزش بدم.
1- باید این نکته رو یادآور بشم که 99% مردم و کسانی که موتور سوارند این عمل رو با یک موتور بی کلاج غیر ممکن میدونند.
2- اینکه این عمل چون روی 125 سی سی عمل میشه به قدرت بسیار بالایی احتیاج داره و عمر موتور رو از هر لحاظ کم میکنه
3- اینکه چون حداکثر قدرت 8 کیلووات با 125 در اختیار داریم بدین جهت روی هر سطحی نمیشه اینکار رو کرد
برای مثال آسفالت نو و جدید که بسیار سخت میباشد و اگر شما نهایت قدرت رو زور رو به موتور وارد کنید شاید 2 ثانیه بچرخد و نهایت فشار به موتور و لاستیک رو میاورید و همچنین صدای جیغ بسیاری از لاستیک در میاید.
4- سطوح پیشنهادی برای انجان این کار عبارتند از
خاک گل برف اب اسفالت نرم سطوح سرامیکی سنگ پارک ها و...
5-این دستته از موتور برای این کار ساخته نشده است پس باید کمتر این کار رو کنیم و فقط جنبه اطلاعاتی دارد و یا وقتی خواستید که بالاخره همه ما جوگیر میشیم و چه بسا که یه بی کلاج زیر پاموم باشه و ...
دو حالت داره میتونید ترمز جلو بگیرین بزنین که روی خاک وقتی ترمز جلو رو بگیرین موتور راه میره در حالی که چرخ جلو قفل هست.
میتونید به دیوار بچسبونید که من برای تازه کار ها این پیشنهاد رو میکنم خدای نکرده گاز رو ول نکنید ترمز قدری ول بشه میرید تو باقالی ها
(مثل همون بورن اوت گلگسی که رفت توی جوب)
1-ترمز جلو
2-دنده یک رو بزنید اما ول نکنید
3-گار تا ته بگیرید
4-دنده رو رها کنید
5-اگر چرخ نچرخید واستید تا وزن کم تر بشه
6-اگر باز هم نچرخید که بندری به موتور بدید
7-بار هم نچرخید(با عرض شرمندگی نسبت به سطح جایی که دارید عمل رو انجام میداد موتور شما کم توان است)
8گاز رو رها کنید
9-ترمز رو رها کنید
موفق باشید
روی سطح بین سنگ و اسفالت نرم
[Only registered and activated users can see links]
---------- Post added at 10:47 AM ---------- Previous post was at 10:42 AM ----------
روی چمن
اون روز روزی بود که باغداران باید عزا میگرفتند !
[Only registered and activated users can see links]
mostafa71
25-02-1391, 09:03 بعد از ظهر
علیرضا جون
شما بار اولو با کمک دیوار حرکتو زدی
این جوری که دهن کمکها و توپی جلو رو که سرویس کردی
بعدشم جسارت نباشه مورچه چیه که کله پاچش چی باشه
کسی که موتور بی کلاج میخره باید دور یکچرخ زدن و برنو خط بکشه
وگرنه موتورش عمر مفیدش میاد پایین
کاوه
25-02-1391, 11:01 بعد از ظهر
مصطفی جان این طوری ها هم نیست که شما میگی
درسته که موتور های کاب و اسکوترها طریق مصرفشون تعریف خاص خودشون رو دارند اما همین موتورهای کاب هم قابل تجهیز شدن و تیونینگ شدن هستند که متاسفانه این کار اینجا اصلا مسخره به نظر میاد
من خودم خیلی علاقه داشتم یه کاب رو تیونینگ کنم و یدونه هوندا ویو هم خریداری کرده بودم از بس بچه محل ها کوبیدن تو سرمون بیخیال شدیم
البته منظورم از تیونینگ یه دست رینگ یا فنر اسپورت نیست
منظورم اینه
قبل از تیونینگ
15067
بعد از تیونینگ
15068
.:ALIREZA NADERI:.
25-02-1391, 11:10 بعد از ظهر
علیرضا جون
شما بار اولو با کمک دیوار حرکتو زدی
این جوری که دهن کمکها و توپی جلو رو که سرویس کردی
بعدشم جسارت نباشه مورچه چیه که کله پاچش چی باشه
کسی که موتور بی کلاج میخره باید دور یکچرخ زدن و برنو خط بکشه
وگرنه موتورش عمر مفیدش میاد پایین
اقا مصطفی
جسارت نباشه ولی مورد 1 تا 4 رو بخونید
و اینکه هی کی خواست انجام بده هر کی نخواست بدونه و انجام نده !
بله نه روی این موتور بلکه رو موتور سنگین اسپورت ماشیت و... هر ضرر داره
به زودی روزی میشه که مدل های جدید نینجا و هایابوسا دنده اتومات بشن انوقت به اون ها میگن کاب و اسکوتر و ... و نباید باهشون و نباید باهشون باهشون ...
نه دیگه نشد
در ضمن داداش ممنون از نظرت خوشحالم کردی
موتور هم بیخیال خراب بشه مهم اینه که من اون چیزی که میخام رو برام پیاده کنه و من حالش رو ببرم
3050 کیلومتر کار کرده
هنوزم با این حال که این کار ها رو کردم بسیار بسیار سر حال و قشنگ میره
از نظر تمیزی و اینکه خال روش نیوفته و هم چنین شنیدن کوچک ترین صدایی و اونطوری که من از اب بندی درش اوردم فک نکنم حالا حالا ها آخ بگه
باز دم شما گرم یه نظری دادی
90 نفر اومدن رفتن 4 تشکر زدن.
کاوه جان هم درست میفرمایند
mostafa71
26-02-1391, 12:05 قبل از ظهر
به زودی روزی میشه که مدل های جدید نینجا و هایابوسا دنده اتومات بشن انوقت به اون ها میگن کاب و اسکوتر و ... و نباید باهشون و نباید باهشون باهشون ...
نه دیگه نشد
علیرضا جان شما هم اینقدر با یقین کامل صحبت نکن
به نظر من چون اون موتور ها جز موتور های مسابقه هستن امکان نداره که اتومات بشن
الان هیچ موتور و ماشین که مخصوص مسابقات هست دنده اتومات نیست
البته ممکنه کلاج اتومات باشه ولی دنده اتومات نیست
چون اون موقع مهارتهایی مثل معکوس دادن و... بی معنی میشه
چون دنده کشی تو مسابقه یه مهارت خاصی داره اگر که حذف بشه دیگه مسابقه ای باقی نمیمونه و فقط هر کی بیشتر گاز بده برنده میشه