آموزشگاه ایران گواهی
irangovahi.fileon.ir

نحوه تعویض دنده کامیون بنز 1921

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 17 بهمن 1400 ساعت 08:41

مدیر انجمن:espero

Ali 254 سرعت : 26 كيلومتر در ساعت پست: 437 تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 18 فروردین 1390, 12:00 am

سه‌شنبه 21 فروردین 1397, 8:14 pm

سلام ، دوستان کسی می دونه دنده این ماشین عتیقه بنز 1924 و 1921 چجوری کار می کنه؟ چرا اگر دوکلاچ نگیری جا نمیره؟ برای امتحان پایه یک باید جزییاتش رو بدونم...چه فرقی مثلا با پراید داره که بدون مشکل میره جا؟ تشکر؛

هرگز هیچ روز زندگیت را سرزنش نکن؛
روز خوب به تو شادی میدهد ، روز بد به تو تجربه و بدترین روز به تو درس میدهد.

ممل-امریکایی يار همراه پست: 2789 تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 بهمن 1395, 6:02 pm نوع خودرو: سمندXU7/کرولا۲۰۱۶ محل اقامت: ایران خوزستان اینستاگرام: @mr_daglas Like شده:226 بار

تماس:

چهارشنبه 22 فروردین 1397, 3:57 am

سلام دوست عزیز
بنز ۱۹۲۱ که به بنز سگ دنده معروف هست در مدل های پایین که باهاشون امتحان تپه گرفته میشه،دنده برنجی ندارن،دنده برنجی کارهماهنگی دور بین دو دنده را در گیربکس انجام میدهد و برای حذف مقوله دوکلاچ گرفتن ساخته شد که به آن سنکرونیزه هم میگویند.
اما ماشین های دیگه دنده برنجی دارند و نیاز به دوکلاچ نیست و درواقع دنده برنجی قبل از درگیر شدن دنده ها ،لبه های چرخ دنده هارو باهم هماهنگ میکند.
در بنز ۱۹۲۱ برای دنده مستقیم مثلا از یک با دو،ابتدا کلاچ میگیری و سپس خلاص میکنی ،مجدد کلاچ میگیری وبه دنده ۲میروید.
اما در معکوس ،کلاچ اول که خلاص کردی ،یه گاز وسط میدی که باید گاز شما متناسب با دنده و دور چرخ ها باشد،سپس مجدد کلاچ گرفته و دنده را کم میکنید.
وظیفه گاز وسط هماهنگ کردن دور گیربکس با چرخ ها میباشد اگر دور بالا باشد و معکوس از دو به یک باشه باید با تمام قدرت گاز بدی و قبل از اینکه دور موتور بیاد پایین دنده رو جابزنی ،اگر دور موتور افت کنه دنده به هیچ عنوان جانمیره و یا نهایت با صدای ابمیوه گیری جا میره.
برای توقف همیشه اول دستی میکشی بعد آزاد میکنی در غیر اینصورت رد میشی.
برای دنده عقب هم اگر خیلی یواش یواش عقب بیای بازهم رد میشی.
اگر دنبال امتحان راحت هستی ،برو استانی امتحان بده که با ۲۶۲۴ یا همون مایلر و اشمیز ،امتحان میگیرن.تا جایی که اطلاع داشتم تا چند سال پیش بوشهر و شهرکرد با مایلر بود.بعضی جاها مثل اهواز با ۹۱۱ امتحان میگیرن که اون خیلی سخت تر هست.موفق باشی.

'-'

Ali 254 سرعت : 26 كيلومتر در ساعت پست: 437 تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 18 فروردین 1390, 12:00 am

جمعه 24 فروردین 1397, 1:21 pm

تشکر...من همین جایی ک سکونت داریم ثبت نام کردم و دیگه کار از کار گذاشته و امکان اینکه برم جای دیگه نیست...

مرسی بابت توضیحات ، آیا فیلمی بابت این موضوع هست که من ببینم و این مدل که سنکرونیزه نیست و نیاز به دو کلاچ داره ، چی بهش میگن؟

هرگز هیچ روز زندگیت را سرزنش نکن؛
روز خوب به تو شادی میدهد ، روز بد به تو تجربه و بدترین روز به تو درس میدهد.

ممل-امریکایی يار همراه پست: 2789 تاریخ عضویت: سه‌شنبه 26 بهمن 1395, 6:02 pm نوع خودرو: سمندXU7/کرولا۲۰۱۶ محل اقامت: ایران خوزستان اینستاگرام: @mr_daglas Like شده:226 بار

تماس:

جمعه 24 فروردین 1397, 1:34 pm

سلام خواهش میکنم.
بهش گیربکس غیر سنکرونیزه و یا گیربکس با درگیری لغزشی میگن.البته یک اسم خارجی هم داره که یادم رفته.
این اطلاعات فکر نمیکنم کمکی به شما بکنه .شما همون تپه شهرتون که مراجعه کنین ،معمولا پولی آموزش میدن.بهترین کار تمرین هست.وقتی حسابی یاد بگیری ،بدون کلاچ هم براحتی دنده ها رو تعویض میکنید.و اصلا به این دلیل این تست از راننده پایه یک گرفته میشه که اگر توی گردنه تانک باد خالی شد بتونه دنده ماشین رو سنگین کنه و نره توی دره.
در خصوص فیلم اگر فیلم تعویض دنده منظورت هست دقیق نمیدونم ولی فکر کنم توی سایت ها باشه.اما فیلم قطعات و تعمیر گیربکس بعید میدونم باشه.
موفق باشی.

'-'

Ali 254 سرعت : 26 كيلومتر در ساعت پست: 437 تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 18 فروردین 1390, 12:00 am

جمعه 24 فروردین 1397, 4:09 pm

باشه مرسی...خب میخوام موقع تعویض دنده تجسم کنم که چه اتفاقی داره می افته ؛ اینطوری فک کنم بهتر باشه...

همین اسم رو سرچ می کنم ببینم چی میشه...تشکر؛

بله ، کلاس های آموزشگاه تموم شده و خود شهرک آزمایش هم رفتم..منتها اون چند دوری که شهرک رفتم کافی نبود و بازم باید برم

هرگز هیچ روز زندگیت را سرزنش نکن؛
روز خوب به تو شادی میدهد ، روز بد به تو تجربه و بدترین روز به تو درس میدهد.