آموزشگاه ایران گواهی
irangovahi.fileon.ir

روشن نشدن ماشین بعد از موتورشویی

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 09 آذر 1400 ساعت 13:28

مباحث مربوط به مدلهای مختلف پراید (صندوقدار، هاچبک، 141، 132 و 111 ، 131 و...)


milad.s سرعت : 26 كيلومتر در ساعت پست: 449 تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 6 فروردین 1388, 11:01 am نوع خودرو: EF7

شنبه 2 خرداد 1388, 8:44 am

سلام
آقا مارفتیم بنا به توصیه دوستان با این اسپری های همه کاره هست که باهاش خونه تکونی میکنن، مارکشم فکر کنم اتک بود ، موتورو شستیم.
کاملا هم دقت کردم که روی دینام و اون سه تا فیوز سیمی نپاشه.
بعدشم هم با دستمال خیس پاکش کردم هم گذاشتم 1 ساعت خودش خشک شد.
ولی حالا..................
حالا من چیکار کنم حالا من چیکار کنم حالا من چیکار کنم و...
وقتی استارت میزنم انگار دارم هندل میزنم.عین تراکتور.یدونه میزنه 1 ثانیه بعدش یکی دیگه.تقریبا مثل ماشین کاربراتوری مدل 52.
البته رفتم جای اون 3 تا سیم فیوزو یه بار عوض کردم.یه بار درست استارت زد.ولی دوباره خراب شد.البته ماشین روشن میشه.
بعدشم سرعت شیشه بالابرا هم کم شده بود ولی بعدش درست شد.وسایل برقی ماشین هم خوب کار میکنن.
حالا من چیکار کنم.حالا من چیکار کنم.حالا من چیکار کنم.حالا من چیکار کنم.
دوستان یادم میاد قبلا یه تاپیک در مورد شستن موتور داشتیم ولی پیداش نکردم.لطفا دعوا نفرمائید و به دادم برسید

dexter118 سرعت : 60 كيلومتر در ساعت پست: 977 تاریخ عضویت: یک‌شنبه 15 دی 1387, 11:56 am نوع خودرو: مشخص نشده! محل اقامت: mashad

شنبه 2 خرداد 1388, 10:59 am

تو در دلکو ها یا تو وایرات آب نرفته؟

milad.s سرعت : 26 كيلومتر در ساعت پست: 449 تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 6 فروردین 1388, 11:01 am نوع خودرو: EF7

شنبه 2 خرداد 1388, 11:16 am

dexter118 نوشته شده:تو در دلکو ها یا تو وایرات آب نرفته؟

نمیدونم.

چطوری میشه چک کرد؟

انژکتوریه ها؟دلکو؟

dexter118 سرعت : 60 كيلومتر در ساعت پست: 977 تاریخ عضویت: یک‌شنبه 15 دی 1387, 11:56 am نوع خودرو: مشخص نشده! محل اقامت: mashad

شنبه 2 خرداد 1388, 11:51 am

پراید انژکتوری هم دلکو داره سنسوره میل لنگشم تو دلکوش هست
در دلکو رو باز کنین با دستمال توشو خشک کنین

milad.s سرعت : 26 كيلومتر در ساعت پست: 449 تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 6 فروردین 1388, 11:01 am نوع خودرو: EF7

شنبه 2 خرداد 1388, 12:05 pm

dexter118 نوشته شده:پراید انژکتوری هم دلکو داره سنسوره میل لنگشم تو دلکوش هست
در دلکو رو باز کنین با دستمال توشو خشک کنین

میشه دقیقا بگی کجاست این دلکو؟وچجوری باز میشه؟با کوئل دویل فرق داره؟

عقاب راهنمای تور 4WD پست: 2331 تاریخ عضویت: شنبه 21 اردیبهشت 1387, 1:01 am نوع خودرو: nissan *2 محل اقامت: بر فراز البرز اینستاگرام: Oghab_engine_service Like شده:2 بار

یک‌شنبه 3 خرداد 1388, 2:57 am

منظور dexter118 عزيز همان دلكو هست كه در سيستم انژكتوري kiaبه كار رفته و در مدلهاي قبل از 83 نصب شده. سيستم انژكتوري ساژم جديدتر بوده كه دلكو نداره و و آن قطعه اي كه شبيه دلكو هست كويل دوبل هست. در هر حال احتمالا داخل مدار همين قطعه آب نفوذ كرده و سيستم جرقه مختل شده .بهتره تمام كانكتورهاي رله دوبل و كوئلها را جدا كرده و با هواي فشرده خشك كنيد.قبلش حتما كابل منفي باطري را جدا كنيد

HAMID
instagram:OGHAB_engine_service

milad.s سرعت : 26 كيلومتر در ساعت پست: 449 تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 6 فروردین 1388, 11:01 am نوع خودرو: EF7

یک‌شنبه 3 خرداد 1388, 7:20 am

عقاب نوشته شده:منظور dexter118 عزيز همان دلكو هست كه در سيستم انژكتوري kiaبه كار رفته و در مدلهاي قبل از 83 نصب شده. سيستم انژكتوري ساژم جديدتر بوده كه دلكو نداره و و آن قطعه اي كه شبيه دلكو هست كويل دوبل هست. در هر حال احتمالا داخل مدار همين قطعه آب نفوذ كرده و سيستم جرقه مختل شده .بهتره تمام كانكتورهاي رله دوبل و كوئلها را جدا كرده و با هواي فشرده خشك كنيد.قبلش حتما كابل منفي باطري را جدا كنيد

انژکتورم ساژمه.مگه اونجا راه ورود آب داره؟

پس آژ سیم فیوز و دینام که نیست؟نه؟

باید داخل کوئل دوبل رو هم باز کنم؟بلد نیستم که.................

حالا من چیکار کنم.حالا من چیکار کنم.حالا من چیکار کنم.حالا من چیکار کنم........

Dixel دنده 3 پست: 3198 تاریخ عضویت: شنبه 7 اردیبهشت 1387, 6:01 am نوع خودرو: Hatchback محل اقامت: تهران Like شده:1 بار

تماس:

یک‌شنبه 3 خرداد 1388, 10:17 am

دوست عزیز مطمئنید شمع و وایرا از آب در امان بودن؟

معمولا شمع و وایرا عامل اصلی و ساده ی این اتفاق هستن ..

بهتره حتما با دقت چک کنید (اگه نکردید)


milad.s سرعت : 26 كيلومتر در ساعت پست: 449 تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 6 فروردین 1388, 11:01 am نوع خودرو: EF7

چهارشنبه 6 خرداد 1388, 7:55 am

Dixel نوشته شده:

دوست عزیز مطمئنید شمع و وایرا از آب در امان بودن؟

معمولا شمع و وایرا عامل اصلی و ساده ی این اتفاق هستن ..

بهتره حتما با دقت چک کنید (اگه نکردید)


نه نشد.

بردم یه برق کار نگاش کرد گفت از استارتته و ربطی به شستن نداشته.استارتو باز کرد و تعمیر کرد و بست یه کم بهتر شد ولی کامل درست نشد.

در ضمن یه صدایی هست که مال پمپ بنزینه که از توی باک میاد، احساس میکنم یه کم ضعیفتر شده.

نظرت چیه؟

Dixel دنده 3 پست: 3198 تاریخ عضویت: شنبه 7 اردیبهشت 1387, 6:01 am نوع خودرو: Hatchback محل اقامت: تهران Like شده:1 بار

تماس:

پنج‌شنبه 7 خرداد 1388, 2:42 am

milad.s نوشته شده:Dixel نوشته شده:

دوست عزیز مطمئنید شمع و وایرا از آب در امان بودن؟

معمولا شمع و وایرا عامل اصلی و ساده ی این اتفاق هستن ..

بهتره حتما با دقت چک کنید (اگه نکردید)


نه نشد.

بردم یه برق کار نگاش کرد گفت از استارتته و ربطی به شستن نداشته.استارتو باز کرد و تعمیر کرد و بست یه کم بهتر شد ولی کامل درست نشد.

در ضمن یه صدایی هست که مال پمپ بنزینه که از توی باک میاد، احساس میکنم یه کم ضعیفتر شده.

نظرت چیه؟

البته فکر نمی کنم به این مشکل حال حاضر مربوط باشه صدای پمپ بنزین .. اگه موقع حرکت ریپ نمیزنه مشکلی نداره..