آموزشگاه ایران گواهی
irangovahi.fileon.ir

تلفن گویای پلیس راهنمایی و رانندگی کرمان

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 22 اسفند 1400 ساعت 10:32

كرمان - ايرنا - برداشتن گوشي تلفن و تماس با يك شماره سه رقمي مانند 120 راه آسان و بي دغدغه اي براي كسب آگاهي و مشاوره لازم درباره خدمات پليس راهنمايي و رانندگي است كه اين سامانه هم اكنون در برخي استان هاي كشور از جمله كرمان راه اندازي شده است.

به گزارش ايرنا رييس پليس ترافيك شهري پليس راهور نيروي انتظامي جمهوري اسلامي درباره اين سامانه گفته است: سامانه تلفني پليس راهنمايي و رانندگي 120 براي اطلاع رساني در خصوص وضعيت راه ها، تصادفات و مسايل مربوط به حوزه راهور راه اندازي شده است.

سرهنگ عليرضا جهانگيري افزود: سامانه 120 سومين سامانه تلفني نيروي انتظامي در سطح كشور به شمار مي رود كه تاكنون راه اندازي شده است.

وي اظهار كرد: اين سامانه مربوط به مسايل راهنمايي و رانندگي است و براي اطلاع از وضعيت تصادفات و امور مربوط به راهنمايي و رانندگي در اختيار شهروندان قرار مي گيرد.

فرمانده انتظامي استان كرمان نيز روز شنبه در گفت و گو با ايرنا بيان كرد: سامانه 120 پليس راهنمايي و رانندگي مرحله جديدي از ارايه خدمات به مردم از سوي نيروي انتظامي است.

سردار حسين چناريان با بيان اينكه اين سامانه اطلاعات حوزه راهنمايي و رانندگي را به مردم ارايه مي دهد گفت: دريافت خدمات مشاوره اي در حوزه راهنمايي و رانندگي و اخذ اطلاعات عمومي در حوزه اياب و ذهاب از جمله خدمات اين سامانه به شمار مي رود.

وي تصريح كرد: سامانه تلفني 120 به عنوان سومين سامانه تلفني پليس پس از سامانه هاي تلفني 110 و 197 راه اندازي شده و مي تواند منشاء خدمات بسيار خوبي به مردم باشد.

وي گفت: اگرچه در حال حاضر تعداد محدودي خدمات از سوي اين سامانه به مردم ارايه مي شود اما در آينده امكانات جديدي به اين سامانه افزوده خواهد شد.

فرمانده انتظامي استان كرمان همراهي و همكاري مردم را عامل اثرگذاري هرچه بهتر خدمات انتظامي برشمرد و تاكيد كرد: سامانه هاي تلفني پليس به منظور ارايه خدمات هرچه بهتر به مردم و نيز توسعه همكاري مردم و پليس راه اندازي مي شود.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان كرمان نيز گفت: پاسخگويي به سوالات و ابهامات شهروندان در تمامي امور خدماتي پليس راهور در استان مانند صدور گواهينامه، آموزشگاه هاي رانندگي، شماره گذاري، تعويض پلاك، اسقاط خودرو و اجراييات از جمله كاركردهاي سامانه تلفني 120 است.

سرهنگ حميد معين زاده، اطلاع رساني وضعيت ترافيكي و جوي سطح معابر استان را از ديگر كاركردهاي سامانه تلفني 120 ذكر كرد و گفت: اعلام انسداد و بازگشايي معابر و اطلاع رساني به شهروندان در اين خصوص نيز در حال حاضر از طريق اين سامانه انجام مي شود.

وي با بيان اين كه سامانه تلفني 120 قابليت هاي زيادي دارد افزود: برخي از اين قابليت ها همزمان با اعلام پليس راهور ناجا اجرايي خواهد شد.

**سامانه تلفني 120 رايگان است

رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان كرمان گفت: تماس با اين شماره به منظور دريافت خدمات، رايگان است.

وي افزود: در اين سامانه امكان اعلام جرايم رانندگي افراد نيز وجود دارد اما به دليل محدوديت هاي موجود، فعلا اين خدمت به مردم عادي ارايه نمي شود و تنها استعلالمات همكاران نيروي انتظامي درباره جرايم خودروها با سرعت بيشتري پاسخ داده مي شود.

وي تاكيد كرد: مردم براي دريافت ميزان جرايم رانندگي خود مي توانند با استفاده از سامانه پيام كوتاه نيروي انتظامي و با ارايه شماره VIN مندرج بر روي كارت خودروي خود اقدام كنند.

**كرمان پيشتاز در راه اندازي سامانه 120

رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان كرمان گفت: ابتدا مقرر شده كه سامانه تلفني 120 در استان هاي كرمان، البرز، آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اصفهان، يزد، زنجان، اردبيل، گلستان و خوزستان راه اندازي شود.

وي خاطرنشان كرد: كرمان در راه اندازي اين سامانه جزء استان هاي پيشگام به شمار مي رود.

معين زاده گفت: تاكنون پاسخگويي به برخي سووالات مردمي از طريق سامانه 110 انجام مي شد كه با توجه به فوريتي بودن اين شماره، سامانه 120 راه اندازي شده است.

وي افزود: راه اندازي سامانه 120 ضمن ارايه خدمات به گونه اي وسيع تر، موجب كاستن از حجم تماس هاي مركز فوريت هاي پليسي 110 مي شود.

گزارش از سميه حسن شاهي

7440/3028