موضوعات وبسایت : آموزش آیین نامه رانندگی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

گواهینامه بین المللی افغانستان

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 28 آبان 1399 ساعت 14:06

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

گواهینامه بین المللی

زمانی که به یک کشور خارجی سفر می کنید اولین موضوعی که به ذهن میرسد گشت و گذار در شهر و بازدید از مراکز خرید و دیدنی شهر می باشد.مسلما استفاده از اتومبیل شخصی علاوه بر لذت بخش تر بودن در هزینه و زمان خود صرفه جویی نموده اید. موسسه ما این موقعیت را برای مشتریان خود فراهم اورده است که به بتوانند از سفر خود لذت بیشتری ببرند و بتوانند در زمان کوتاهی گواهی نامه بین المللی اخذ نمایند. این گواهی نامه ها در اکثر کشورهای جهان معتبر بوده قابلیت استعلام دارد.

مزایای گواهی نامه بین المللی:

بخش دوم

  • وجود نوار امنیتی در کارت و احتمال صفر تقلبی بودن آن
  • امکان صدور انواع گواهی نامه پایه یک ، دو ، و موتور سیکلت: این گواهی نامه قابیت صدور برای تمامی انواع گواهی نامه را دارد.
  • امکان اجاره اتومبیل در سراسر دنیا: این گواهی نامه مجوزی است که فرد به راحتی در هر کشوری بتواند در بدو ورود اتومبیل اجاره نماید.
  • استفاده به عنوان کارت شناسایی: با توجه به درج مشخصات کامل فردی این کارت به عنوان کارت شناسایی معتبر مورد استفاده قرار می گیرد.
  • عدم وابستگی به مسایل سیاسی بین کشورهای جهان: با توجه به انکه متاسفانه جنگ و درگیری های سیاسی ممکن است بین کشورها ایجاد گردد، اعتبار این گواهی نامه همچنان پا برجا است و مشکلی برای فرد دارنده گواهی نامه ایجاد نخواهد شد.
  • تناسب با سیستم کارتخوان پلیس در کشورهای پیشرفته: تمامی سیستم پلیس کشورهای پیشرفته دارای قابلیت خواندن این گواهی نامه را دارد.

بخش اول

  • اعتبار 10 ساله : اکثر گواهی نامه ها 5 ساله صادر می گردد و برای تمدید آن نیاز به زمان و هزینه مجدد می باشد. ولی این گواهی نامه با اعتبار 10 ساله صادر می گردد که می تواند فرد را از دغدغه تمدید آن بر حذر دارد.
  • عدم نیاز به امتحان مجدد: برای کسب گواهی نامه در هر کشور خارجی نیاز به آزمون مجدد در آن کشور می باشد و این مهم مستلزم آموزش مجدد و تسلط به قوانین خاص آن کشور و تسلط به زبان تخصصی آن جز لاینفک می باشد.
  • ترجمه به انگليسي،فرانسوي،اسپانيايي،روسي،چيني،آلماني و عربي: این گواهی نامه به 7 زبان زنده دنیا ترجمه شده و فرد هر کشوری را به عنوان مقصد انتخاب کند به راحتی می تواند در کشور مقصد رانندگی نموده و به گشت و گذار و تفریح و یا امور کاری خود بپردازد.
  • وجود مشخصات فردی کامل: این گواهی نامه با مشخصات کامل به فرد اعطا می گردد به همین جهت این گواهی نامه می تواند به عنوان یک کارت شناسایی در خارج از کشورمورد استفاده قرار گیرد.
  • هولوگرام معتبر: هولوگرام معتبر نشان دهنده اصل بودن گواهی نامه صادر و نشانگر عدم تقبلی بودن آن می باشد.
  • هوشمند بودن کارت گواهی نامه: اطلاعات فردی هر شخص در تراشه الکترونیکی ثبت شده است.
  • قابلیت استعلام گواهینامه بر روی سایت: با مراجعه به سایت گواهی نامه بین المللی به راحتی می توانید شماره استعلام درج شده بر روی گواهی نامه را وارد سایت نموده و مشخصات خود را مشاهده نمایید.

زمان مورد نیاز برای صدور

زمان مورد نیاز برای ترانسفر هزینه به خارج کشور، پست و صدور گواهی نامه 30 روز کاری می باشد. افرادی که استفاده از این گواهی نامه برای آنها توصیه می گردد: پژوهشگران، دانشجویان، اساتید دانشگاه، خبرنگاران، پزشکان، خبرنگاران، تجار بین المللی و پناهندگان، مهاجرین افغانستان به راحتی می توانند از این گواهی نامه استفاده کنند.

نکات قابل توجه:

علاوه بر گواهی نامه بین الملل، گواهی نامه کشور خود را به همراه داشته باشید. مراقب سودجویان باشید، تعدادی از افراد مدعی هستن که این گواهی نامه را در مدت کمتر و هزینه کمتری انجام میدهند. مسلما این مدارک کاملا تقبلی و غیر قابل استعلام می باشند و در کشورهای دیگر با ارایه ان دچار مشکل خواهید شد.

  1. اسکن صفحه اول پاسپورت به صورت کامل و واضح
  2. اسکن صفحه روي گواهينامه رانندگي محلي شما (موتورسيکلت،پايه دو،يک... )، توجه داشته باشید گواهی نامه باید تاریخ معتبر داشته باشد.
  3. اسکن يك قطعه عكس 3 × 4  پشتزمینهسفید
  4. پرداخت مبلغ مشخص شده بابت هر جلد گواهینامه
  5. اعلام قد و رنگ چشم
  6. اسکن نمونه امضاء
  7. تکمیل فرم تقاضانامه موجود در موسسه

صدور گواهینامه بین المللی افغان

داشتن گواهینامه رانندگی و بیمه شخص ثالث از اولین گام ها برای رانندگی می باشد. بطور معمول گواهینامه های رانندگی در داخل هر کشور برای راننده قابل استفاده و اعتبار است و در صورتیکه فرد قصد سفر به خارج از مرزهای کشور با اتومبیل شخصی را داشته باشد نیازمند گواهینامه بین المللی رانندگی می باشد. گواهینامه بین المللی یک مدرک شناسایی بین المللی است که برای راحتتر کردن مسافرت برای رانندگان در خارج از کشور می باشد. داشتن گواهینامه بین المللی رلنندگی به معنی این است که شما در کشور خودتان هم گواهینامه رانندگی دارید. اگر شما یک شهروند افغانستانی هستید و می خواهید که گواهینامه رانندگی اتباع داشته باشید می توانید از طریق موسسه حقوقی تهران وکیل برای خود گواهینامه بین المللی رانندگی بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر