موضوعات وبسایت : آموزش آیین نامه رانندگی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

شرایط انتقال پرونده آموزشگاه رانندگی

شرایط انتقال پرونده آموزشگاه رانندگی

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 08 اسفند 1399 ساعت 01:01

باسلام خدمت کاربران گرامی تست درایو؛
✅بسیاری از هنرجویان گرامی سوالاتی مبنی بر نحوه انتقال از آموزشگاه رانندگی فعلی به آموزشگاه رانندگی جدید و یا مدارک لازم جهت دریافت انتقالی از آموزشگاه رانندگی پرسیده اند،✅ امروز قصد داریم به سوالات شما عزیزان پاسخ دهیم.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

driving-school-transition.jpg

نحوه انتقالی از آموزشگاه رانندگی

ممکن است شخص تعلیم گیرنده در میانه راه آموزش رانندگی و یا بعد از وقفه ای در آن، بخواهد آموزشگاه خود را تغییر دهد. فرآیند انتقال از یک آموزشگاه رانندگی به آموزشگاه دیگر، تبدیل به دغدغه ای برای این افراد شده است. در این مطلب قصد داریم مراحل انجام این کار را به شما توضیح دهیم.

تسویه حساب و حذف سابقه قبلی

برای ثبت نام در موسسه جدید، ابتدا نیاز است تا اطلاعات خود را از سیستم حذف کنید. بدین منظور شما باید با موسسه قبلی خود تسویه حساب کنید و نامه آن را دریافت نمایید. این نامه را به آدرس اداره ترخیص خودروی شهر خود برده و درخواست دهید که اطلاعات شما را از سیتم خارج کنند. تا زمانی که اطلاعات شما حذف نشود، شما به عنوان یک متقاضی جدید شناخته نمی شوید و قادر به ثبت نام در یک موسسه جدید نخواهید بود. توجه به این نکته از هدر رفتن زمان شما و مراجعه مجدد به اداره مربوطه جلوگیری می کند.

اعتبار گواهی مهارت

نکته مهم دیگر در نظر داشتن زمان اعتبار گواهی مهارت شماست. بهتر است اگر قصد انتقال به موسسه جدید دارید، این کار را قبل از تمام شدن اعتبار گواهی خود انجام دهید. این اعتبار یک ساله است و در صورت پایان یافتن آن و تشکیل نشدن پرونده کاردکس، مجبور به گذراندن مجدد تمامی مراحل دریافت گواهینامه خواهید بود.

اعتبار پرونده کاردکس

اگر شما در موسسه قبلی، آزمون آیین نامه و آزمون عملی آزمایشی را با موفقیت پشت سر گذاشته باشید، پس شما صاحب یک پرونده کاردکس هستید. اعتبار این پرونده دو ساله است. اگر از این تاریخ عبور کرده باشید، شما قادر به ادامه مراحل دریافت گواهینامه نیستید و باید این مراحل را از اول بگذرانید.

البته خوشبختانه شما قادر به تمدید کاردکس خود برای یک دوره دیگر هستید. در این صورت فقط باید جهت معاینه چشم اقدام کنید.

نظرات کاربران تست درایو درباره نحوه انتقالی از آموزشگاه رانندگی:

✅کاربری به نام الهام می گوید:

سلام به همه دوستان گرامی بنده یکسال پیش برای دریافت گواهینامه رانندگی پایه سوم اقدام کردم و بنا به دلایلی نتوانستم در کلاسهای آموزشی شرکت کنم و حتی کارتکس هم برای بنده صادر شده الان یه شهر دیگه هستم و چند روز پیش که رفتم مراحل دریافت گواهینامه رانندگی رو از سر بگیرم گفتن امکان ثبت نام مجدد وجود ندارد و ابتدا باید اطلاعاتت از اموزشگاه قبلی حذف بشه واقعا من الان نمی تونم برگردم به شهر قبلی و خیلی برام سخته ایا راهی وجود دارد از همین جا اقدام کنم لطفا مراحل دقیق را بهم بگید ممنون.


✅کاربری به نام ملیسا می گوید:

سلام ببخشید نحوه ابطال پرونده گواهینامه رانندگی چه شکلیه؟ یعنی اگر بخواهیم پرونده رو باطل کنیم حتما باید حضوری بریم و درخواست کتبی بدیم؟ من چند سال پیش اموزشگاه نور تو شهر خودمون ثبت نام کردم و نتونستم برم گواهینامه را بگیرم الان اومدم تهران و میخوام برای گواهینامه اقدام کنم میگن که از دوباره باید ثبت نام کنی این درسته باید دوباره ثبت نام کنم؟


✅کاربری به نام گیسو می گوید:

سلام ببخشید آیا میتوان آموزشگاه رانندگی را عوض کرد؟ همسر من دیگه اجازه نمیده برم اموزشگاه رانندگیی که الان میرم بهم حساس شده و میگه اونجا دوره و برو یه اموزشگاه نزدیکتر واقعا قبول میکنند؟ البته من تمامی هزینه ها رو واریز کردم کارتکس رو هم گرفتم چند جلسه هم رفتم اموزش دیدم هفته بعد باید برم ایین نامه بدم نمی دونم الان چیکار کنم یعنی واقعا خسته شدم از طرفی مسیرش طولانی است از طرف دیگه همسرم اجازه نمیده واقعا دیگه خسته و کلافه شدم.


✅کاربری به نام فرامرز می گوید:

سلام خسته نباشید بنده سال گذشته برای دریافت گواهینامه رانندگی ثبت نام کردم متاسفانه بعد از تکمیل پرونده و پرداخت تمامی هزینه ها نتوانستم برم در کلاس ها شرکت کنم الان قصد دارم در شهر محل سکونت جدیدم اقدام کنم و باز متاسفانه تمامی مدارک رو گم کردم آیا المثنی صادر میشه؟ و برای دریافت المثنی به کجا باید مراجعه کنم بهم گفتن باید بری آموزشگاه قبلی واقعا برام مقدور نیست شهر قبلیم خیلی دوره و چون شاغل هستم برام سخته مرخصی بگیرم و برم آیا راهی هست؟ لطفا راهنمایی کنید.


✅کاربری به نام امین می گوید:

من با اموزشگاهی که هستم به مشکل برخوردم و متاسفانه پرونده من و تحویل نمیدن ، الان میخوام برای دریافت گواهینامه پایه سوم به اموزشگاه دیگه مراجعه کنم و این کار را هم کردم ولی هر کاری می کنم هر چی میگم می گن شماره ملی تو در اموزشگاهی ثبت است و ما نمی تونیم مجدد حذف کنیم ایا راهی هست که بدون مراجعه به اموزشگاهی که اطلاعاتم درش هست از جای دیگه ای اطلاعاتم حذف بشه؟ خواهش میکنم اگر کسی اطلاع دارد بهم بگه حتما باید قبل از سال ۹۹ گواهینامه رو بگیرم گرفتار شدیم بخدا.


✅کاربری به نام لیلا می گوید:

سلام دوستان کسی خبر داره اموزشگاه ها تا کی تعطیل هستند؟ امروز ۲۱ اسفند ۹۸ هست و من سوال کردم گفتند که فعلا هیچ اموزشگاه باز نیست ایا درسته یعنی اونایی که ازمون ایین نامه داشتند الان نمی تونند ازمون بدن یعنی رفت برای سال ۹۹؟ کلی سوال خوندم کلی کتاب ایین نامه را مرور کردم کلی تست زدم الان اماده بودم برم امتحان بدم ، کارتسمم زیاد اعتبار نداره موندم چیکار کنم لطفا اگر کسی اطلاعی داره بهم بگه ممنون


✅کاربری به نام مریم می گوید:

از شانس بدم خوردم به آخر سال و تعطیلات عید این ویروس هم که دیگه واقعا بلا شده ، هر کاری می کنم انتقالی بگیریم نمیشه اطلاعاتم در اموزشگاه قبلی موجود است و الان باید اول اون اطلاعات رو برم حذف کنم از دوستان خوبم اگر کسی اطلاع دقیقی داره بابت اینکه اموزشگاه های رانندگی در سال ۹۹ دقیقا کی شروع به فعالیت می کنن حتما به من هم اطلاع بده حتما باید گواهینامه رانندگی را بگیرم تا کارتکسم باطل نشده مرسی از همه


✅کاربری به نام فرهاد می گوید:

سلام به همه، من بخاطر اینکه شاغل هستم مجبور شدم برم یه شهر دیگه و اینکه توی شهر قبلیم برای گرفتن گواهینامه رانندگی اقدام کرده بودم و حتی همه هزینه ها و کلاس ها و یکی از ازمون ها رو هم دادم و قبول شدم، به نظر شما اگه برم انتقالی بگیرم ازمون مجدد باید بدم؟ یا اینکه تنها ازمونی که مونده رو باید شرکت کنم؟ ایا باید هزینه  دیگه ای پرداخت کنم؟ اگر واقعا دردسر داشته باشه انتقالی نمی گیرم.


✅کاربری به نام افشین می گوید:

سلام من هرچی تلاش کردم انتقالی بگیرم برم یه آموزشگاه دیگه نشد هر سری یه چیزی ناقص می شد، در آخرم که اطلاعاتم توی اموزشگاه قبلی بود و این خودش اصل ماجرا بود به نظر دوستانی که می خوان انتقالی بگیرند حتما اول اطلاعاتشون و باید از اموزشگاه قبلی حذف کنند و بعد برن اموزشگاه جدید کار ثبت نام و انجام بدن اگر حذف نشه اموزشگاه جدید هیچ کاری براتون انجام نمیده.


کاربری به نام زهرا می گوید:

سلام بچه ها میگم این مطلب درست است؟

پس از صدور کاردکس در یک آموزشگاه ، هنرجو به هیچ وجه نمی تواند در یک آموزشگاه دیگر ثبت نام نماید.حتی اگر از تاریخ اعتبار کادرکس آن گذشته باشد.تنها در صورتی که محل سکونت هنرجو به شهری دیگر منتقل شود ،هنرجو می تواند با مراجعه به راهنمایی و رانندگی شهر مقصد ، کاردکس خود را باطل نموده و تمامی مراحل آموزشی را از ابتدا در آموزشگاهی دیگر طی نماید. شاید یه نفر با اون آموزشگاهی که هست به مشکل خورده حالا بنا به هر دلیلی، الان تکلیف چیه؟؟؟؟؟

dokm43543e.jpg

به سوالات آیین نامه تست درایو چند ستاره می دهید؟

[امتیاز از مجموع: 9 Average: 3.4]

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: test-drive.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر