موضوعات وبسایت : آموزش آیین نامه رانندگی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

کد ۱۷ در گواهینامه

کد ۱۷ در گواهینامه

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 25 اسفند 1400 ساعت 23:20

طبق قانون راهنمایی و رانندگی، میزان بینایی برای افراد سالم باید به صورت ۱۰ از ۱۲ باشد و ۷۰ درجه بینایی داشته باشند، اما برای افراد تک چشم محدودیت‌هایی وجود دارد و به آنها توصیه می‌شود که از آینه مخصوص رانندگی تک چشم یا آینه مخصوص کد ۱۷ استفاده کنند. طبق قانون، افرادی که در یک چشم خود دارای محدودیت بینایی یا نابینایی کامل هستند، لازم است که از تجهیزات اضافی در داخل کابین خودرو خود استفاده کنند تا بتوانند میدان دید خود را تقویت کنند. در اینجا به این افراد توصیه می‌شود که از آینه مخصوص رانندگی تک چشم استفاده کنند که در ادامه این مطلب به معرفی برخی از ویژگی‌های این آینه‌ها خواهیم پرداخت.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آینه مخصوص رانندگی تک چشم چیست؟

در مطالب قبلی به معرفی آینه سرپیچ جاده و انواع آینه محدب ترافیکی پرداختیم و برخی از ویژگیهای آن‌ها را معرفی کردیم. این آینه‌ها از نوع آینه محدب یا کوژ هستند که فضای نسبتاً بزرگ‌تری نسبت به آینه‌های مقعر پوشش می‌دهند و به منظور تسلط بیشتر فضا به کار گرفته می‌شوند. آینه مخصوص رانندگی افراد تک چشم نیز به همین صورت است، با این تفاوت که محل نصب آن بر قسمت خارجی بدنه خودرو یا در داخل کابین آن است. این آینه‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که فضای بیشتری از جاده و مسیر را پوشش می‌دهند؛ پس می‌توان با کمک آنها، کمبود دید در چشم خود را جبران کرد.

در قوانین ترافیکی، به طور ویژه به رانندگان تک چشمی یا رانندگانی که مشکل بینایی در یک چشم دارند توصیه می‌شود که از آینه مخصوص رانندگی تک چشم استفاده کنند و جالب است بدانید که این موضوع در گواهینامه آنها نیز ذکر می‌شود. نکته دیگر اینکه افراد سالم و به طور ویژه خودروهای عمومی اجازه استفاده از چنین آینه‌هایی، یا هر آینه اضافه را در داخل خودرو ندارند؛ زیرا باعث پرت شدن حواس آن‌ها می‌شود.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا عرضه کننده آینه محدب تک چشم

طریقه نصب آینه مخصوص رانندگی

طریقه نصب آینه مخصوص رانندگی و یا نحوه نصب اینه مخصوص تک چشم بدین صورت است که محل نصب آن بر روی قسمت بیرونی خودرو می باشد البته می توان آینه مخصوص رانندگی را در قسمت داخلی خودرو نیز نصب نمود. در هنگام تحویل آینه ، دو آینه مخصوص به مشتری تحویل داده می شود. یکی از آینه ها در قسمت شیشه جلو و دیگری روی شیشه عقب خودرو نصب می‌شود. به طور کلی طراحی آینه محدب تک چشم به گونه ای است که می تواند فضای بیشتری از جاده را پوشش دهد و نقاط کور جاده را به راحتی نمایش دهد و به همین دلیل می توان دید بهتری نسبت به جاده و قسمت هایی که با چشم مسلح دیده نمی شود را مشاهده نمود.

حال که توضیحات مختصری را درباره طریقه نصب آینه مخصوص رانندگی برای شما ارائه نمودیم لازم است این نکته را متذکر شویم که نحوه نصب اینه مخصوص تک چشم برای استفاده رانندگانی که دچار مشکل بینایی می باشند قابل استفاده است و رانندگانی که دچار مشکل کم بینایی نیستند در هنگام استفاده از این آینه ممکن است حواسشان پرت شود و دچار صانحه شوند. خرید آینه محدب خودرو از جمله موارد ضروری ماشین ها می باشد و می توان خرید آن را از طریق راه های مختلفی انجام داد. یکی از جمله راه های بسیار مفید و مطمئن می توان خرید از سایت های مطمئن را نام برد. برای اطلاع از لیست قیمت انواع آینه محدب به سایت زیر مراجعه کنید.

https://imentraffic.ir/

نکاتی در مورد خرید آینه مخصوص رانندگی تک چشم

یکی از مواردی که در رابطه با آینه‌های مخصوص رانندگی تک چشم وجود دارد این است که دسترسی به آنها نسبت به سایر تجهیزات ترافیکی کمتر است و ممکن است خریدار آنها دردسرهای بیشتری را تحمل کند. یکی از بهترین راهکارها برای خرید آینه مخصوص رانندگی، استفاده از گزینه خرید اینترنتی آینه مخصوص رانندگی است که بسیار راحت‌تر بوده و محدودیت‌های کمتری دارد. در این روش خریدار می‌تواند به فروشگاه‌های اینترنتی مختلف، مانند فروشگاه ایمن ترافیک کالا ، مراجعه کرده و با انواع مختلف آینه‌های مخصوص رانندگی آشنا شود. بنابراین، این فرصت برای آنها فراهم است که انواع مختلف آینه‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین گزینه ممکن را برای خود انتخاب کند.

آیا با یک چشم میتوان رانندگی کرد؟

اگر شما نیز مشکل بینایی داشته باشید شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چگونه می توان با یک چشم رانندگی کرد و یا اینکه اصلا آیا با یک چشم میتوان رانندگی کرد؟ برای پاسخگویی به سوالات شما در مورد رانندگی با یک چشم باید این نکته بسیار مهم را عرض نماییم که امروزه آینه مخصوص افراد تک چشم به بازار ارائه شده است که نام دیگر آن آینه محدب تک چشم می باشد. آینه محدب تک چشم مخصوص استفاده افرادی می باشد که دارای مشکل کم بینایی هستند و می توان به راحتی و با نصب آینه مخصوص رانندگی که پیش تر نحوه نصب این گونه آینه ها را بر روی ماشین ها خدمت شما ارائه نمودیم به راحتی با مشکل کم بینایی خود در هنگام رانندگی غلبه نمایید.

امروزه خرید اینترنتی آینه مخصوص رانندگی را می توان با کمک سایت های معتبر و مطمئنی که وجود دارند انجام داد. سایت ایمن ترافیک کالا از جمله سایت هایی می باشد که فروش آینه مخصوص رانندگی تک چشم و خرید اینترنتی آینه مخصوص رانندگی با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت را برای شما فراهم می نماید. به طور کلی می توان گفت که خرید آینه مخصوص رانندگی کد۱۷ که مخصوص استفاده افرادی می باشد که دچار کم بینایی هستند از طریق این سایت امکان پذیر است.


همه چیز درباره آینه محدب ترافیکی و کاربرد آن در جاده ها


فروش آینه مخصوص رانندگی تک چشم

اما در مسئله فروش آینه مخصوص رانندگی تک چشم ابهاماتی مطرح هست و شاید برخی از فروشندگان نسبت به قوانین آنها اطلاع نداشته باشند. در بند اول اشاره کردیم که استفاده از آینه‌های اضافی و آینه‌های مخصوص در خودروهای افراد سالم ممنوع است. اما آیا این ممنوعیت برای فروش آینه مخصوص تک چشم نیز وجود دارد؟ پاسخ منفی است! فروشگاه‌های اینترنتی و فروشگاه‌های واقعی می‌توانند در زمینه خرید و فروش آینه‌های مخصوص رانندگی فعالیت داشته باشد، اما استفاده از آنها در داخل خودرو با محدودیت همراه است.

قیمت آینه مخصوص رانندگی تک چشم

بسیاری از کاربران اینترنتی و کسانی که به دنبال آینه‌های مخصوص رانندگی هستند تلاش می‌کنند که اطلاعاتی در رابطه با قیمت آنها و همچنین نحوه دسترسی به آینه‌ها را به دست بیاورند. قیمت آینه مخصوص رانندگی تک چشم تحت تأثیر عوامل مختلفی تغییر می‌کند. فاکتورهایی مانند روش فروش آینه ها، برندهای تولید کننده آینه‌ها، کیفیت آینه و مواد به کار رفته در آنها و همچنین اندازه آنها در قیمت‌گذاری نهایی آینه‌ها تاثیرگذار است. بنابراین احتمال دارد که در بررسی‌های خود متوجه شوید که قیمت آینه مخصوص رانندگی در برخی از فروشگاه‌ها متفاوت است که این تفاوت قیمت، ریشه در مسائل مختلفی دارد.


معرفی انواع آینه سر پیچ جاده و کاربرد هر کدام


چرا آینه محدب رانندگی؟

آخرین سوالی که در این بخش می‌خواهیم پاسخ دهیم این است که چرا از آینه محدب خودرو استفاده می‌شود؟ یکی از بزرگترین ویژگی‌های آینه‌های محدب یا همان آینه‌های کوژ، پوشش دادن فضای بزرگتر نسبت به آینه‌های تخت و آینه‌های مقعر است. در واقع این آینه‌ها می‌توانند حجم وسیعی از تصاویر انعکاس یافته را دریافت کنند و آنها را در جهت‌های مختلف منعکس کنند. به همین دلیل، تصویر نشان داده شده در این آینه‌ها بسیار وسیع‌تر و دورتر نسبت به آینه‌های تخت است. در واقع، تصاویر نشان داده شده در آینه محدب رانندگی واقعی نیست، اما چون فضای بزرگتری را پوشش می‌دهند، می‌توانند به عنوان آینه مخصوص رانندگی تک چشم به کار گرفته شوند. برای خرید آینه محدب خودرو و مشاوره رایگان با کارشناسان ایمن ترافیک کالا تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را در خصوص انتخاب مناسب ترین آینه محدب تک چشم را به شما ارائه دهند.

جریمه نصب نکردن آینه مخصوص

افراد کم بینا و افرادی که در گواهینامه آنها کد ۱۷ ثبت شده است مجبور به نصب آینه مخصوص رانندگی می باشند و در هنگامی که آینه مخصوص را نصب نکرده باشند و دچار تصادف شوند با جریمه نصب نکردن آینه مخصوص مواجه خواهند شد و علاوه بر جریمه عدم نصب آینه محدب تک چشم در هنگام تصادف از طرف بیمه نیز با مشکل مواجه خواهند شد. بنابراین به جهت جلوگیری از جریمه نصب نکردن آینه مخصوص لازم است که افراد کم بینا خرید آینه مخصوص رانندگی کد۱۷  را از سایت ها و مکان های ایمن انجام دهند تا با نصب آن بر روی ماشین بتوانند ایمنی خود را در درجه اول فراهم نمایند و در صورت بروز هرگونه مشکلی از جریمه نصب نکردن آینه مخصوص نیز در امان باشند!

برای اطلاع از مشخصات انواع آینه های مخصوص رانندگی تک چشم یا کد ۱۷، قیمت و خرید به لینک زیر مراجعه کنید.

خرید آینه محدب مخصوص رانندگی تک چشم

امروزه به دلیل تنوع خرید و فروشی که وجود دارد می توان کسب و کارهای بسیاری را پیدا نمود که به صورت حضوری و غیرحضوری فعالیت می نمایند. به عنوان مثال خرید آینه محدب تک چشم یکی از جمله محصولاتی می باشد که توسط سایت های مطمئنی در حوزه ایمنی قابل خریداری می باشد. سایت ایمن ترافیک کالا از جمله سایت های معتبری است که می تواند شما را در جهت خریدی راحت و مطمئن راهنمایی نماید. محل فروش آینه مخصوص رانندگی علاوه بر فروشگاه هایی که به صورت حضوری فعالیت می نمایند سایت های مطمئنی نیز می باشد که از جمله امن ترین محل فروش آینه مخصوص رانندگی سایت ایمن ترافیک کالا است که علاوه بر ایمنی کالای مورد نظر محصولی با کیفیت را برای شما به ارمغان خواهد آورد.




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر