موضوعات وبسایت : آموزش آیین نامه رانندگی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

از ورود بخارهای بنزین به فضای آزاد جلوگیری میکند

از ورود بخارهای بنزین به فضای آزاد جلوگیری میکند

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 29 آبان 1400 ساعت 08:49

همان گونه که میدانید آزمون آیین نامه اصلی دارای بخش های مختلفی است که یکی از مهمترین بخش های آن سوالات فنی آیین نامه اصلی میباشد که در این جا به بررسی آن ها میپردازیم آزمون فنی آیین نامه اصلی به صورت جداگانه گرفته نمیشود و در قالب همان آزمون آیین نامه اصلی که توسط افسر راهنمایی و رانندگی گرفته میشود بخش فنی هم پرسش میشود.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

مهمترین نمونه سوالات فنی آیین نامه اصلی با جواب

اما در این جا تعدادی از مهمترین نمونه سوالات آزمون فنی آیین نامه براتون آماده کردیم که میتونید ببینید با چجور سوالاتی طرف هستین سعی شده خیلی مختصر و مفید سخت ترین سوالات فنی آیین نامه بیان بشه.

1.کدام قطعه در خودرو از ورود بخار بنزین به فضای آزاد جلوگیری میکنه ؟

  1. فیلتر بنزین
  2. کاتالیست
  3. کنیستر
  4. فیلتر هوا

2.کدام قطعه از ورود گرد و غبار به داخل موتور جلوگیری میکند؟

  1. صافی هوا
  2. انژکتور
  3. رادیاتور
  4. پروانه

3.انتقال نیرو از موتور به گیربکس وظیفه کدام قطعه در خودرو میباشد؟

  1. دیسک
  2. کلاچ
  3. دیفرانسیل
  4. میل لنگ

4- وظیفه ی واشر سرسیلندر چیست؟

  1. آب بندی بین سرسیلندر موتور و بدنه اصلی
  2. مانع شدن از ترکیب آب رادیاتور و روغن موتور
  3. مورد یک و دو
  4. هیچ کدام

5- عمر مفید کنیستر چند سال می باشد؟

  1. 1 سال
  2. 2 سال
  3. 3 سال
  4. 4 سال

6- شکستگی جلو بندی چه مشکلی را ایجاد میکند؟

  1.  سخت شدن کنترل ماشین و فرمان
  2. افزایش مصرف سوخت
  3. کشیدن ماشین به یک طرف
  4. خوب کار نکردن موتور

7-تاثیرات ضد یخ چیست؟

  1. جلوگیری از یخ زدگی آب رادیاتور
  2. به تأخیر اندازی نقطه جوش آب
  3. جلوگیری از زنگ زدگی رادیاتور و قطعات
  4. همه ی موارد

نمونه سوالات فنی آیین نامه اصلی با جواب تشریحی

در آزمون آیین نامه اصلی سوالات تشریحی وجود ندارد اما در اینجا ما برای یادگیری بهتر شما و این که ابتدا موضوع و نکات مهم فنی خودرو را یاد بگیرید به صورت تشریحی تعدادی پرسش و پاسخ را برای شما اماده کرده ایم .

1. وظیفه ی ترمز ABS چیست ؟

جواب:وظیفه این سیتم جلوگیری از قفل شدن چرخ ها و ثبات خودرو در هنگام ترمز گیری است این سیستم با بررسی سرعت چرخش چرخ و فشار وارده به پدال ترمز در صورت تشخیص قفل شدن چرخ ها وارد عمل میشود.

2. وظیفه ی تسمه تایم چیست؟

جواب:زمان بندی سوپاپهای خودرو را کنترل میکند . و بسته به نوع خودرو باید هر 60 تا 90 هزار کیلومتر عوض شود تا به خودرو آسیبی نرسد.این تسمه قدرت میل لنگ را به میل سوپاپ منتقل میکند.

3. وظیفه ی فیلتر هوا و فیلتر روغن و فیلتر بنزین چیست؟

فیلتر ها همان گونه که از اسمشان پیداست وظیفه ی تمیز کردن چیزی را بر عهده دارند.فیلتر هوا گرد و خاک هوای ورودی به موتور را میگیرد تا هوای تمیز برای سوختن به موتور وارد شود . فیلتر روغن ، ذرات فلزی که از اصطکاک موتور در روغن موتور حل شده اند را میگیرد. فیلتر بنزین هم بنزین را قبل از وارد شدن به موتور از زنگ و دیگر ذرات تمیز میکند.

4.وظیفه ی جلوبندی خودرو چیست؟

جلوبندی خودرو سیستم تعلیق آن است که وظیفه ی خوشدستی خودرو و جلوگیری از وارد شدن ضربه ی ناشی از خرابی راه به سرنشینان خودرو میشود.شامل فنرها و سیبک ها و طبق و … راه های تشخیص خرابی جلو بندی را میتوان سواری خشک ماشین عملکرد ضعیف فرمان و پاسخ نامناسب خودرو هنگام آزمون تکان بیان کرد.

سیستم جلو بندی

5.سیستم انتقال قدرت شامل چه بخش هایی است؟

این سیستم شامل بخش های کلاچ ،گیربکس(جعبه دنده)،دیفرانسیل است .

دانلود نمونه سوالات فنی آیین نامه رانندگی سال 97

تعدادی از مهمترین سوالات فنی آیین نامه را در اینجا مشاهده کردیم اما همان گونه که میدانید سوالات فنی بسیار گسترده تر و نیازمند خواندن بیشتر است پس به شما پیشنهاد میکنیم حتما بسته ی pdf سوالات فنی را با زدن دکمه ی زیر دریافت کنید این سوالات از مجموعه نمونه سوالات آیین نامه رانندگی 97 هستند و با جدید ترین ویرایش برای شما آماده شده اند.

پیشنهاد میکنیم بسته ی کامل نمونه سوالات آیین نامه اصلی رو دانلود کنید

اگه آزمون آیین نامه اصلی دارید بهتون پیشنهاد میکنیم که بسته سوالات آیین نامه اصلی که شامل سوالات فنی هم میشه دانلود کنید براید توضیحات بیشتر و دانلود رو دکمه ی زیر کلیک کنید

دانلود نمونه سوالات آیین نامه اصلی

سوالات فنی آیین نامه اصلی چقدر اهمیت دارند؟

نمونه سوالات فنی آیین نامه به قدری مهم هستند که میتوانند قبول شدن یا نشدن شما را در آزمون آیین نامه اصلی تعیین کنند . چرا ؟ شما برای قبولی در آزمون های آیین نامه باید حداقل به 26 سوال از 30 سوال این بخش پاسخ دهید که تعداد سوالات فنی در این آزمون بین 4 تا 7 سوال متغیر است که یعنی اگر شما به سوالات فنی آیین نامه اصلی پاسخ اشتباه دهید نمره ی شما بین 23 تا 26 است پس در صورتی که این سوالات را یاد نگرفته باشید به احتمال زیاد رد میشوید ?

چطور سوالات فنی آیین نامه اصلی یاد بگیرم ؟

حالا که اهمیت این سوالات رو فهمیدید اصلا نگران یادگیریشون نباشید چون واقعا راحت هستن فقط متفاوت با سایر سوالات آیین نامه اصلی هستن ما خیلی راحت بهتون یاد میدیم و همه ی سوالات فنی آیین نامه اصلی رو مثل آب خوردن جواب میدین .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر