سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

گرفتن سابقه گواهینامه رانندگی در ایران

نویسنده : رضا حیدری | زمان انتشار : 08 مهر 1400 ساعت 10:52

بعد از مدتها دوباره دارم می نویسم.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

فکر می کنم خاطره تعریف کردن و این چیزها خیلی بدرد نمی خوره، شاید یک عده از قصه خوندن خوششون بیاد اما با هدف من از این وبلاگ مغایره. بنابراین تصمیم گرفتم یکم کاربردی تر بنویسم.

یک سری کارهایی است که قبل از ترک ایران بهتره انجام بدید. خیلی مواردش رو می تونید توی فروم ها و و بلاگ های دیگه پیدا کنید منتها من هم تجربیات خودم رو می نویسم. یکی از اون موارد، گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه است. حداکثر بیست روز قبل از ترک ایران (زودتر اقدام نکنید چون بدرد نخواهد خورد) برای گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه اقدام کنید. بمحض اینکه بدستتون رسید هم ترجمه اش کنید و همراه خودتون ببرید. اینطوری هر زمان که نیاز به دریافت این گواهی داشته باشید، دیگه لازم نیست برای زمانهایی که ایران بودید اقدام کنید.

کار دیگه ای که توصیه می کنم انجام بدید، یک وکالت نامه محضری کامل و تام الاختیار به یک یا دو نفر از نزدیکان قابل اعتمادتون هست. یادتون باشه که دونه به دونه مواردی که مورد نظرتون است رو توی وکالتنامه براتون ذکر کنن. زمانی که من اقدام کردم هزینه اش حدودا ۷۰ هزار تومان شد.

کار دیگه ای که بسیار مهمه، مراجعه به دندونپزشک و انجام یک معاینه کامل و درمان در صورت نیاز هست. برای کسانی که در تهران زندگی می کنن و دسترسی به منطقه پاسداران براشون مشکل نیست، توصیه من مراجعه به آقای دکتر حسین لباف است. از خوبی و خوش اخلاقی این مرد بزرگ هرقدر که بگم، باز کم گفتم. بهترین دندونپزشک روی کره زمین هستند! دوست داشتید پیغام بگذارید تا تلفنش رو بهتون بدم.

اگر نسخه پزشکی دارید یا پرونده پزشکی دارید، از دکترتون این سوابق پزشکی رو دریافت کنید، به زبان فارسی حتما باشه و با مراجعه به اداره نظام پزشکی (تهران – خیابان امیر آباد شمالی – بالاتر از جلال آل احمد – خیابان فرشی مقدم) مهر و امضای پزشک رو تایید کنید و نتیجه رو به دارالترجمه بسپارید.

برای کانادا، بهتره یک گواهی از سوابق رانندگی تون در ایران رو دریافت کنید. در مورد ایالت اونتاریو می دونم که همراه داشتن گواهی مبنی بر اینکه بیش از ۵ سال سابقه رانندگی در ایران رو دارید، کمک می کنه تا بلافاصله بعد از امتحان آیین نامه، قادر به امتحان شهری باشید. مراحل کار هم بسیار سر راست، بدون هزینه و راحته. مراجعه می کنید به شهرک آزمایش، خط سبز رو دنبال می کنید! اونجا که برید متوجه عرضم می شید. برای اینکار هم حتما سه چهار روز قبل از مسافرتتون اقدام کنید، چون اگر زمان بیشتری داشته باشید، این گواهینامه تا به کانادا برسید از درجه اعتبار ساقط میشه.




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر