موضوعات وبسایت : آموزش آیین نامه رانندگی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

نحوه شکایت از آموزشگاه رانندگی

نحوه شکایت از آموزشگاه رانندگی

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 22 اسفند 1400 ساعت 23:31

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

به گزارش خبرگزاری برنا، سرهنگ هویدا تزار با بیان این خبر افزود: تمام پیام‌های مردمی اعم از انتقادات و پیشنهادات آن‌ها در سامانه 197 مورد بررسی قرار گرفته و در صورت مشاهده قصور از سوی آموزشگاه‌ها، برابر مقررات با آن‌ها برخورد می‌شود.

رئیس مرکزصدورگواهینامه پلیس راهور در مورد پلمپ آموزشگاه‌های متخلف نیز گفت: به صورت موقت دسترسی‌های ورود به سامانه صدور گواهی‌نامه مراکز متخلف بسته می‌شود.

سرهنگ تزار گفت: گاهی بین هنرجو و مربی آموزشگاه برای دریافت هزینه‌های آموزش توافقی انجام می‌شود که در این صورت مانعی وجود ندارد براین اساس حداکثر تا 3جلسه آموزش‌های تکمیلی می‌تواند از سوی کارشناسان تجویز شود.

وی تصریح کرد: در صورتی که مربی، هنرجو را مجبور کند که ساعت اضافه بگیرد یا مبالغ بالاتری از نرخ مصوب پرداخت کند، مرتکب تخلف شده و هنرجو می‌تواند از طریق سازمان تعزیرات حکومتی طرح دعوا کرده که طبق قانون برخورد می‌شود.

رئیس اداره صدور گواهی‌نامه راهنمایی و رانندگی پلیس راهور ناجا، گفت: همکارانی که آزمون‌ها را اخذ میکنند کارشناسان مورد وثوق پلیس راهور هستند که از طریق بنیاد تعاون ناجا اعزام می‌شوند براین اساس از نظر ساختاری هیچ‌گونه ارتباطی با آموزشگاه‌ها ندارند.

سرهنگ تزارگفت: آموزشگاه‌ها صرفا آموزش ارایه داده و همکاران که آزمون‌ها را برگزار می‌کنند مورد وثوق راهنمایی و رانندگی هستند و جزو کارکنان آموزشگاه ها نیستند و هیچگونه صرفه اقتصادی برای آنها ندارد که بخواهند افراد را در آزمون‌ها قبول یا مردود کنند چرا که حقوق خود را از بنیاد تعاون ناجا دریافت می‌کنند.

به گفته وی مبالغ دریافتی ازهنرجوها نیز به حساب سازمان صنعت، معدن وتجارت واریز میشود وسهم هر یک از جمله آموزشگاه‌ها به صورت جدا مشخص میشود و فیش‌ها براساس آنچه در قانون بودجه پیش‌بینی شده در مورد صدور گواهینامه به حساب خزانه واریز می‌شود.

به گفته سرهنگ تزار، در6 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع در زمینه صدور گواهی نامه اعم از جدید الصدور، تعویض، المثنی و تبدیل با 30 درصد کاهش مواجه بوده ایم و بیشترین فراوانی صدور گواهی نامه نیز مربوط به پایه سوم است که بیش از 78 درصد گواهی نامه‌های صادر شده اعم از تعویض، تبدیل، المثنی و جدیدالصدور مربوط به این نوع گواهینامه و مابقی مربوط به سایر گواهینامه‌ها است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.borna.news



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر