موضوعات وبسایت : آموزش آیین نامه رانندگی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آموزشگاه رانندگی تبریز اتوبان کسایی

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 25 شهریور 1400 ساعت 09:31

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

1-ابتدا شروع تمرین رانندگی با کامیون هست یعنی اول کامیون سواری وبعد اتوبوس سواری هست.به مدت8جلسه وهر جلسه به مدت 1/5ساعت که متناسب با آمدنتان می توانید ساعت رانندگی را برای خود به دلخواه انتخاب نمایید.

2-رانندگی با کامیون را رانندگی تپه می گویند که یک طرف تپه سرازیری وطرف دیگر آن سربالایی هست.

3-در رانندگی با کامیون ابتدا باید بگویم که دستی کامیون در وسط خودرو می باشد وبا بنز6چرخ امتحان می گیرند.

4-ابتدا درسوار شدن به کامیون کلمه ساک که مخفف:اول تنظیم صندلی دوم تنظیم آینه وسوم بستن کمربند هست یادتان باشد.وبعد اطمینان از بالا بودن ترمز دستی وخلاص بودن دنده وسپس استارت می باشد.

5-قبل از شروع به حرکت ابتدا با توجه به دستور راهنما زده و دنده را در شرایط دنده یک ویا دنده عقب با توجه به دستور مربی یا افسر قرار می دهیم وبعد نیم کلاج گرفته وترمز دستی را رها می کنیم تا ماشین حرکت بکند .

6-نحوه دنده کامیون واتوبوس  هردو یکسان بوده وبه شکل زیر می باشد.

 7-در رانندگی باکامیون واتوبوس حرکت به سمت جلو بدون احتساب دنده عقب 2کلاجه می باشد نکته نحوه افزایش دنده :یعنی اگر از دنده یک به دنده دوم خواستم بدهیم ابتدا کلاج را گرفته وبعد دنده را خلاص کرده وپا را از روی کلاج برداشته ودوباره کلاج را گرفته ودر موقعیت دنده دوم قرار می دهیم.

نکته کاهش دنده:برای کاهش دنده مثلا برای کاهش دنده از دنده دوم به دنده یکم ابتدا کلاج را گرفته ودنده را خلاص می کنیم وسپس پا را از روی کلاج بر می داریم وپدال گاز را فشار می دهیم وبعد از گاز وسط دوباره کلاج را گرفته و دنده را در موقعیت دنده یک قرار می دهیم.ومیزان گاز وسط هرچه سرعت خودرو زیاد گاز وسط زیاد وتا ته دورموتور وهرچه سرعت خودرو برای کاهش دنده کم باشد گاز وسط کمی را میدهیم.

8-نحوه  پارک خودرو:ابتدا راهنما زده وپارک فقط با دنده دوم ویکم در امتحان کامیون مجاز می باشدوبعد از تنظیم فاطله با خط کنار جاده پا را روی پدال ترمز گذاشته وکلاج را می گیریم وپس از کشیدن ترمز دستی دنده را درحالت خلاص قرار می دهیم وراهنما را خاموش می کنیم.

9-نحوه خاموش کردن کامیون :یک اهرم زیر پای راست می باشد به نام خفه کن که اگر آنرا با پای راست فشار داده وچند لحظه نگه داریم ماشین خاموش می گردد.

10-نحوه روشن کردن کامیون:پس از قرار دادن سوئیچ در کامیون وفشار دادن آن به پایین یک دکمه استار در بغل سوئیچ هست که اگر آنرا به پایین فشار دهیم چند لحظه نگه داریم کامیون روشن می گردد.

11-و درهنگام حرکت با دنده یک اگر افسر گفت تگه دار ودنده عقب برو گرفتن ترمز دستی فراموش نشود یعنی ابتدا کامیون را کنار کشیده وکلاج وترمز می کنیم وبعد ترمز دستی را کشیده ودنده را خلاص می کنیم وپس از گفتن کلمه استثناراهنما را به سمت بالا زده ودنده را درموقعیت دنده عقب قرارداده ونیم کلاج کرده وترمز دستی را ها میکنیم تا کامیون حرکت بکند.

نکته:اگردرهنگام حرکت با دنده عقب افسر گفت نگه دار وبه جلو برو ابتدا با فاصله مناسب از خط بغل جاده کلاج وترمز می کنیم ودوباره ترمز دستی را باید حتما بکشیم وبعد از خلاص کردن دنده وزدن راهنما به جلو دنده را درموقعیت دنده یک قرار داده وبعد از نیم کلاج ترمز دستی را رها کرده وگاز می دهم تا کامیون حرکت بکند.

12-نکته چون حداکثرسرعت در تپه 20کیلیمتر هست واگر افسر گفت ازدنده 3به دنده4بده باید حتما استثنا بگوییم وبعد به دنده 4بدهیم وعلت اسثتنا گفتمان این هست که چون با دنده 4سرعت از 20کیلومتر بالاتر می رود وتابلو حداکثر سرعت را 20کیلومتر نوشته ولی چون دستور پلیس مقدم از تابلو هست استثناعا قانون حداکثر سرعت درتپه را رعایت نمی کنیم.ودر صورت نگفتن استثنا افسر احتمال این که رد بکند زیاد هست.

13-کلام آخرامتحان کامیون:درامتحان کامیون افسر ها بیشتر به افزایش دنده وکاهش دنده در سرازیری وسربالایی توجه دارند یعنی از راننده دنده می خواهند که خوب جا بدهد وفقط زمانی که در کنار تابلو رعایت حق تقدم وعابرپیاده(که در تپه وجود ندارد) توقف کردیم از ترمز دستی استفاده نمی کنیم ودر سایر موارد که خواستیم کامیون را نگه بداریم حتما باید ترمز دستی را بکشیم.

14-انشااله که درامتحان موفق باشید وبا دانش وآگاهی خودتان به امتحان تپه بروید وبه حرف سایر امتحان دهنده ها توجه نکنید واگر رد شدید نگران نباشید هر هفته امتحان تپه برگزار می گردد.

+ نوشته شده در چهارشنبه بیست و چهارم آبان ۱۳۹۶ ساعت 18:9 توسط مهدی  | 


منبع: p-1.blogfa.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر