موضوعات وبسایت : آموزش آیین نامه رانندگی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

ایا برای گواهینامه موتور کارت پایان خدمت لازم است

ایا برای گواهینامه موتور کارت پایان خدمت لازم است

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 11 بهمن 1400 ساعت 17:16

با توجه به اجباری بودن گذراندن دوران مقدس خدمت سربازی، محدودیت هایی برای افراد مشمول خدمت که سربازی خود را نگذرانده اند، وجود دارد. به طور مثال در سال های پیش گرفتن گواهینامه رانندگی نیز منوط به دریافت کارت پایان خدمت بود. اما آیا همچنان گواهینامه نیاز به کارت پایان خدمت دارد؟

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

th00cm6vhyqc.jpeg

دریافت گواهینامه بدون کارت پایان خدمت

آیا گواهینامه نیاز به کارت پایان خدمت دارد؟ خوشبختانه در قانون جدید دریافت گواهینامه و اصلاح قانون نظام وظیفه، دریافت گواهینامه رانندگی از قید داشتن کارت پایان خدمت، آزاد شد. با اصلاح بند (ه) ماده 54 قانون بیمه شخص ثالث که کارت پایان خدمت را پیش شرط دریافت گواهینامه رانندگی کرده بود، افراد مشمول می توانند بدون گذراندن دوران سربازی خود، برای دریافت گواهینام اقدام نمایند.

البته این بدان معنا نیست که افراد مشمول خدمت سربازی، می توانند ضرورت گذراندن این دوران مقدس خدمت به سرزمین خود را نادیده بگیرند. تنها می توان گفت که با اصلاح این قانون شرایط به نسبت آسان تری برای مشمولین در نظر گرفته شده است که بتوانند فن رانندگی را زودتر آموخته و از آن در امور زندگی خود، بهره مند شوند.

با این حساب کلیه افراد دارای 18 سال تمام و بالاتر، می توانند برای دریافت گواهینامه رانندگی اقدام نمایند.

gfvd4b6a0mze.jpeg

مدارک لازم برای دریافت گواهینامه رانندگی بدون کارت پایان خدمت

برای دریافت گواهینامه رانندگی، می باید مدارک زیر را آماده کرده باشید:

  • نسخه اصلی و کپی کارت ملی
  • نسخه اصلی و کپی شناسنامه (صفحه اول)
  • 6 قطعه عکس تمام رخ و جدید با زمینه سفید (در صورتی که از عینک استفاده می کنید، در عکس باید دارای عینک باشید.)
  • همراه داشتن کدپستی محل سکونت

قابل توجه است که این گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت را می توان برای رانندگی خودرو یا موتورسیکلت دریافت کرد و منعی برای هیچ یک از آن ها وجود ندارد.

این قانون از تاریخ 1 آذر سال 1396 اجرایی شده است و در صورتی که هر یک از آموزشگاه های رانندگی در سطح کشور، موضع دیگری داشته باشند، می توانید موضوع را از طریق شماره تماس 120 پلیس راهور ناجا، پیگیری نمایید.




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر