موضوعات وبسایت : آموزش آیین نامه رانندگی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

چه هنگام می توان از ترمز دستی استفاده نمود

چه هنگام می توان از ترمز دستی استفاده نمود

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 07 آذر 1400 ساعت 10:10

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

سلام به تمامی کاربران گرامی وب سایت تست درایو سوالات زیادی کاربران گرامی درباره نحوه استفاده از ترمز دستی ماشین از ما سوال میکنن اینکه چرا ترمز دستی ماشین من درست عمل نمیکنه، بهترین حالت استفاده از ترمز دستی، چرا ترمز دستی میکشیم عمل نمیکنه به همه این سوالات شما عزیزان در ادامه مطلب پاسخ دادیم.

در ابتدا میخوانید ترمز دستی چیست:

ترمز دستی ابزاری است که به شما کمک می کند هنگامی که خودرویتان در حال توقف است، ثابت و بدون حرکت بماند. آموزش استفاده از ترمز دستی از این جهت اهمیت دارد که استفاده ی اشتباه از آن و عدم بکارگیری در شرایط مورد نیاز می تواند به خودرو و این ابزار حساس آسیب وارد کند.

%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%B5%D8%AD%DB%8C%D8%AD-%DA%A9%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%AA%D8%B1%D9%85%D8%B2-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DB%8C.jpg
یکی از کاربردهای خوب ترمز دستی استفاده از آن هنگامی است که خودرویتان در سراشیبی، ساکن و یا در حال حرکت است. برای حرکت یکنواخت و اینکه خودرویتان به سمت عقب حرکت نکند از ترمز دستی در زمان مناسب استفاده کنید.

✅یکی از سوالات مربوط به ترمز دستی در آزمون آیین نامه رانندگی سال ۹۸:

چه هنگام می‌توان از ترمز دستی استفاده نمود؟
۱) هنگام توقف خودرو و یا در سرعت‌های بسیار پایین
۲) در هر شرایطی
۳) تنها در سرعت‌های بالا
۴) در هنگام توقف کامل وسیله نقلیه

✅پاسخ درست: گزینه شماره ۱

سلام، کسی می دونه ترمز دستی برای کدام چرخ است، من چند تا سایتی که سرچ کردم چیزی دستگریم نشد البته خودم که احتمال می دم واسه چرخ های عقب باشه دارم یه مقاله می نویسم درباره ترمز دستی می خوام که کامل باشه مثل اینکه ماشین های جدید و مدل بالا چرخ های جلو رو هم روی ترمزدستی هست یعنی اینکه ترمز دستی همه چرخ ها رو قفل می کنه البته ماشین های جدید و ۹۰ درصد از ماشین ها ترمز دستی فقط چرخ های عقب و قفل می کنه.




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر