موضوعات وبسایت : آموزش آیین نامه رانندگی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

شرایط گواهینامه دانش آموزی موتور

شرایط گواهینامه دانش آموزی موتور

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 08 فروردین 1400 ساعت 18:00

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
  • نرگس کوهستانیان
  • 3 آگوست 2018
  • ۰

برای دریافت گواهینامه موتور سیکلت ابتدا لازم است به آموزشگاه های راهنمایی رانندگی بروید و مدارک لازم را تحویل دهید. سپس در ۵ الی ۸ جلسه کلاس تئوری و کلاس های عملی شرکت نموده بعد امتحان آیین نامه را نیز می دهید در صورت قبولی چندین هفته بعد گواهینامه به درب منزل شما پست می شود.

در این اینجا مطالبی در باب شرایط و نیز مراحل دریافت گواهینامه موتور سیکلت می پردازیم. شاید بسیاری از شما نمی دانید چطور گواهینامه موتور را باید دریافت کرد، در واقع اطلاعات کافی در این مورد ندارید. به شما پیشنهاد می کنم این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

گواهینامه موتور سیکلت

برای دریافت گواهینامه موتور سیکلت باید مراحلی را بگذرانید. شما می توانید به آموزشگاه های معتبر و تایید شده از طرف پلیس راهور ناجا مراجعه کنید و مدارک را لازم را به آن ها تحویل دهید.

Motorcycle-certification-4.jpg

مدارک مورد نیاز:

ابتدا مدارک لازم از جمله ۸ قطعه عکس رنگی سه در چهار، اصل و کپی شناسنامه، کارت ملی و  در صورت داشتن ماشین گواهینامه آن داشته باشید. واریز ۶۰ هزار تومان وجه نقد را فراهم آورید.

در مراحل بعدی معاینه چشم را انجام می دهید هزینه این معاینه ۲۰ هزار تومان است. ۸ جلسه کلاس می روید و این کلاس ها تئوریکال هستند. آزمون مقدماتی آیین نامه را می گذرانید. البته آموزش علمی هم وجود دارد که اجباری نیست.

Motorcycle-certification-3.jpg

آنچه که باید از شهرک آزمایش بدانید

ابتدا مدارک لازم برای گواهینامه را تحویل می دهید. اگر در آیین نامه که کامپیوتری برگزار می شود قبول شوید به بخش آزمون علمی راه می یابید.

در این آزمون باید زیگزاگ حرکت کنید. ممکن است حدودا ۴ بار در این آزمون رد شوید و به همین خاطر شرکت در این آزمون هزینه بر است.

شما بعد از آنکه مدارک مورد نظر را تحویل دادید بعد از مدت کوتاهی گواهینامه تان درب منزل می آید.

شرایط ثبت نام برای گواهینامه موتور

گرفتن گواهینامه موتور سیکلت گازی شرایطی دارد، این شرایط عبارتند از:

سن بالای ۱۵ سال

داشتن گواهی سلامت روانی و جسمی

فرد باید در آزمون های آیین نامه و مهارت عملی رانندگی با موتور گازی پذیرفته شود.

Motorcycle-certification-1.jpg

اما شرایط گرفتن گواهینامه موتورسیکلت که حجم موتور آن بیشتر از ۲۰۰ سی سی و سه چرخ و وزن آن ۴۰۰ کیلو می باشد عبارتند از :

سن بالای ۱۷ سال

داشتن گواهی سلامتی روانی و جسمی

پذیرش در آزمون های آیین نامه و مهارت عملی رانندگی با موتور گازی

نکته : بعد از دریافت گواهینامه بهتر است در حفظ  و نگهداری آن کوشا باشید و از گم شدن گواهینامه و یا خراب شدن آن بپرهیزید، زیرا دریافت مجدد آن نیازمند انجام مراحل گوناگون می باشد.

Motorcycle-certification-5.jpg

با شرایط و مدارک لازم برای دریافت گواهینامه برای موتورسیکلت آشنا شدید، توجه به این موارد و استفاده از این اطلاعات عمومی در این زمینه به شما دوستان کمک می کند بتوانید با سرعت بالاتر و به راحتی اقدام به دریافت گواهینامه نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر