موضوعات وبسایت : آموزش آیین نامه رانندگی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

جریمه همراه نداشتن مدارک موتورسیکلت

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 27 آذر 1400 ساعت 12:32

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تشریح ۴ تخلفی که منجر به توقیف موتورسیکلت متخلفان می‌شود، گفت: ماموران پلیس به هیچ وجه مجاز نیستند صرف همراه نداشتن گواهینامه راکب موتورسیکلت، وسیله نقلیه وی را توقیف کنند.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم ودر پاسخ به اقدام برخی ماموران پلیس برای برداشتن سوئیچ موتورسیکلت‌ها پشت چراغ قرمز به منظور بررسی مدارک و گواهینامه دارندگان این وسائل نقلیه، اظهار داشت: ما به ماموران خود ابلاغ کرده‌ایم که به هیچ وجه مانع حرکت موتورسیکلت سوارانی که مقررات ظاهری استفاده از این وسیله نقلیه همچون استفاده از کلاه ایمنی و عبور از معابر مجاز را رعایت می‌کنند، نشوند.

حسینی ادامه داد: در صورتی که چنین برخوردی از سوی ماموران پلیس انجام شده باشد، حتماً در برابر موتورسوارانی است که یا از کلاه ایمنی استفاده نکرده‌اند یا در حال تردد از محل ممنوعه و یا خطوط ویژه بوده‌اند.

وی با بیان اینکه چنین رفتاری در غیراز شرایط مذکور به هیچ وجه منطقی و پسندیده نیست، تاکید کرد: در صورت مشاهده چنین رفتاری از پلیس، قطعاً با آنان برخورد خواهد شد.رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تخلفاتی که منجر به توقیف موتورسیکلت می‌شود، گفت: طبق ابلاغیه‌ای که به ماموران پلیس شده، ماموران ما تنها در برابر مشاهده 4 تخلف از جمله عبور از چراغ قرمز، عبور از معابر در خلاف جهت مجاز، عبور از خطوط ویژه و نداشتن کلاه ایمنی مجاز به توقیف موتور سیکلت متخلفان هستند.

حسینی در پاسخ به این سئوال که آیا ماموران پلیس در صورت همراه نداشتن گواهینامه راکب موتورسیکلت، مجاز به توقیف این وسیله نقلیه هستند یا خیر، گفت: ماموران ما به هیچ وجه مجاز نیستند صرف همراه نداشتن گواهینامه راکب موتورسیکلت، وسیله نقلیه وی را توقیف کنند و تنها مجاز به صدور قبض جریمه هستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر