موضوعات وبسایت : آموزش آیین نامه رانندگی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

قرار گرفتن طولانی مدت رانندگان در شرایط نامساعد زیست محیطی منجر به چه می شود

قرار گرفتن طولانی مدت رانندگان در شرایط نامساعد زیست محیطی منجر به چه می شود

نویسنده : رضا حیدری | زمان انتشار : 05 دی 1400 ساعت 11:15

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آزمون آیین نامه اصلی ( فرهنگ رانندگی ) شماره: ۳۵ سال۹۹

به ۳۰ سوال زیر در مدت ۲۰ دقیقه پاسخ دهید. تایم آزمون از زمان ورود شما به صفحه آزمون آیین نامه محاسبه خواهد شد. سوالات آزمون آیین نامه اصلی (فرهنگ رانندگی) مطالبق استاندارد آزمون‌ های راهنمایی و رانندگی تدوین شده و مهارت در پاسخ گویی به سوالات آزمون‌های آزمایشی شما را به بهترین نتیجه در آزمون اصلی خواهد رساند. پایان سوالات پاسخنامه ارائه خواهد شد. مار را از انتقادات و پیشنهادات خود در باره آزمون‌ های آیین‌ نامه آگاه کنید.
با آرزوی موفقیت برای همه شما عزیزان

%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%A2%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-35-300x235.png

از دیدگاه روانشناسی، پرخاشگری های اجتماعی، میزان رضایت شهروندان را کاهش می دهد. رانندگان عصبانی و پرخاشگر، از گروه افرادی هستند که بیشترین وقت خود را در جنگ وگریز تباه می کنند وبی آنکه خود بدانند درگیر نبردی نابرابر می باشند. نبردی که پیروزی نداشته و منجر به بیماری های روانی نظیر احساس سرخوردگی، استرس و فشارهای روحی و روانی خواهد شد.

⬅رانندگان پرخطر و پرخاشگر معمولا در رانندگی به رفتارهای زیر متوسط می شوند:
✅مانور و تغییر مسیر به طور مکرر
✅استفاده از نور بالا برای اذیت کردن راننده ی مقابل
✅بوق زدن های بیهوده و مکرر
✅توهین به سایر رانندگان و انجام رفتارهای ناپسند و زشت اجتماعی
✅تغییر مسیر ناگهانی و خطر آفرین برای سایر رانندگان
✅سرعت های غیرمطمئنه و ایجاد حادثه برای سایر رانندگان
✅قرار گرفتن به مدت طولانی در خط سرعت به منظور تنبیه اتومبیل پشت سر
✅ترمزهای مکرر و ناگهانی برای تنبیه اتومبیل پشت سر
✅عبور از خطر مقابل برای رهایی از ترافیک

U42343ed-min.jpg
⬅عوامل مهمی در انجام حرکات ذکر شده نقش دارد نظیر:
نابسامانی ترافیک: رفتارهای نابهنجار ترافیکی همچون تخلفات، تصادفها، حرکات مارپیچ، سبقت های غیر مجاز، عدم توجه به تابلوهای ترافیکی و… از جمله مواردی هستند که باعث ایجاد پرخاشگری های اجتماعی و ترافیکی می شود.
زمان سفر: سفرهای طولانی با اتومبیل های فرسوده در شبکه راهها، ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده و فاقد حداقل امکانات ایمنی و تردد در خیابان های پسرا زترافیک، خستگی جسمانی، روحی و روانی، تحریک پذیری و واکنش های آنی و ناخواسته رانندگان را به دنبال دارد.
شهر نشینی و آلودگی هوا: قرار گرفتن طولانی مدت رانندگان در شرایط نامساعد زیست – محیطی، باعث تحریک پذیری، عصبانیت زود هنگام و پرخاشگری آنان در هنگام تردد می شود.

?ناامنی روانی، اضطراب، نگرانی، استرس و فشار روانی، درماندگی اجتماعی، احساس خشم، احساس انتقام و برتری جویی، باورهای نادرست فرهنگی، سوءظن و نگرش های خصمانه و مخرب می تواند زمینه ساز رانندگی تهاجمی به خصوص در جوانان باشد.

?برگرفته از صفحه ۱۶۹ کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی

برگرفته از صفحه ۱۷۴ کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی

Urewtled-min.jpg

برگرفته از صفحه ۱۷۱ کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی

Capture-min.jpg

برگرفته از صفحه ۱۷۲ کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی

farhang-drive.jpg43.jpg

یکی از نوشیدنی هایی که عملکرد راننده را مختل می سازد مشروبات الکلی است. شواهد نشان می دهد اگر راننده مواد الکلی مصرف نماید، به دلیل ورود الکل به خون، رفتار انسان نیز تغییر می کند و راننده دیگر قادر به تصمیم گیری به موقع در شرایط مختلف نخواهد بود. مصرف مشروبات الکلی باعث خواب آلودگی، کاهش ایمنی و سلامت راننده می شود و در نتیجه سطح هوشیاری وی پایین می آید. در چنین شرایطی توجه راننده به محیط پیرامونش و به مسیری که در آن در حال تردد است، کاهش می یابد. لذا شرایط محیطی را به درستی درک نکرده، قادر به پیش بینی حوادث و رویدادهای احتمالی نخواهد بود و برای رویارویی با آنها برنامه ریزی لازم را نخواهد داشت. مستی ناشی از مصرف مواد الکلی باعث از دست دادن کنترل رانندگی می شود.

بر اساس قوانین جدید، میزان جریمه برای استفاده از مشروبات الکلی در هنگام رانندگی دو میلیون ریال تعیین گردیده و برای آن ۱۰ تا ۲۰ نمره منفی نیز پیش بینی شده است.

به سوالات آیین نامه تست درایو چند ستاره می دهید؟

[امتیاز از مجموع: 952 Average: 3.2]

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر