موضوعات وبسایت : آموزش آیین نامه رانندگی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

مدرسه اتومبیلرانی اصفهان

مدرسه اتومبیلرانی اصفهان

نویسنده : رضا حیدری | زمان انتشار : 10 دی 1400 ساعت 11:16

اصفهان- ایرنا- نایب رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان گفت: یک نفر مربی در رشته ورزشی اتومبیلرانی بخش بانوان این استان فعالیت دارد.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

زهرا پیکان پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون ۳۲ بانوی اتومبیلران در استان اصفهان فعالیت دارند که باید گفت که این رشته علاقمندان زیادی دارد اما به دلیل هزینه‌های بالا ناچار به ترک آن می‌شوند.

وی بیان کرد: این رشته محدودیت سنی ندارد و بانوان تا ۴۵ سال در این رشته فعالیت دارند ولی میانگین سنی ورزشکاران این رشته ۲۵ تا ۲۶ سال است.

نایب رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان خاطرنشان کرد: رشته اتومبیلرانی دارای رشته‌های سرعت، درگ، رالی، اسلالوم و آفرود است و بانوان اصفهانی در همه این رشته ها فعالیت دارند اما بخش سرعت به دلیل هیجانی بودن علاقمند بیشتری دارد و پس از آن رشته‌های اسلالوم و درگ استقبال می‌شوند.

وی مخارج این رشته را به دلیل فرسایش لاستیک‌ و تعمیر زیرو بند خودرو بالا ذکر و تصریح کرد: هر دوره آمادگی اتومبیلرانی برای مسابقات حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان هزینه در بردارد و دست‌کم در هر تمرین چهار حلقه لاستیک از بین می‌رود.

پیکان پور بیشترین هزینه و استهلاک خودرو را مربوط به رشته سرعت دانست و اظهارداشت: در بخش اسلالوم (مارپیچ) حدود ۳۰ میلیون تومان برای هر مسابقه هزینه لازم است.

وی درباره اعزام به مسابقات گفت: به دلیل سطح پایین آموزش اتومبیلرانی در کشور، اعزام برون مرزی نداریم و اگر فردی هم در رقابت های بین‌المللی حضور یابد به صورت آزاد و غیررسمی است.

نایب رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی اصفهان با بیان اینکه پیست اتومبیلرانی ورزشگاه نقش جهان اصفهان پیش از این توسط فدراسیون اتومبیلرانی غیراستاندارد اعلام شد، تصریح کرد: ایرادهای مربوطه برطرف شده و اکنون پیست این مجموعه ورزشی در حال استفاده است.

وی با بیان اینکه از ۲ سال گذشته شهرستان‌های استان با برگزاری کلاس‌های آموزش اتومبیلرانی در بخش بانوان فعال شدند ادامه داد: شهرستان‌هایی که پیست ندارند می‌توانند یک روز در هفته از پیست نقش جهان اصفهان استفاده کنند.

پیکان پور افزود: با توجه به اینکه اتومبیلرانان در یک توقفگاه بدون جدول می‌توانند تمرینات خود را انجام دهند شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها می‌توانند این مکان‌ها را در اختیار ورزشکاران این رشته قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: از میان شهرستان‌های استان اصفهان فقط شهرستان کاشان دارای پیست اتومبیلرانی است که مورد استفاده آران و بیدگل قرار می‌گیرد.

نایب رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان با اشاره به نبود حامی مالی در این رشته ورزشی گفت: با توجه به هزینه‌های بالای این رشته، برگزاری مسابقات داخلی نیازمند حامی مالی قوی است که هنوز هیچ فردی حاضر به این امر نشده‌ است.

سال ۹۵ وزارت ورزش و جوانان مجوز راه‌اندازی موتورسواری و اتومبیلرانی بانوان را صادر کرد و بانوان علاقه‌مند به این ۲ رشته توانستند فعالیت خود را آغاز کنند.

استان اصفهان افزون بر ۳۰۰ هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.irna.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر