موضوعات وبسایت : آموزش آیین نامه رانندگی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

کشیدن ترمز دستی در سرعت بالا

کشیدن ترمز دستی در سرعت بالا

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 11 اسفند 1400 ساعت 10:26

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

خودروهای سنتی که دارای اهرم ترمزدستی سنتی هستند در اکثر بازارهای خارجی منسوخ می‌شوند و همین موضوع باعث می‌شود هیجان دستی کشیدن و دریفت با چنین خودروهایی کم‌کم محو شود.

2019-acura-rdx-06.jpg
یکی از مجریان برنامه‌ی تاپ گیر آقای کریس هریس خواسته بفهمد که آیا می‌توان با ترمزدستی الکترونیکی هم هیجان را تجربه کرد؟

vw-golf-r-electronic-parking-break.jpg
بنابراین او به همراه دوستش یک سفر کوتاه در فولکس‌واگن گلف R فیس لیفت داشته و هدف او کاملاً روشن بوده است. اگر شما در سرعت ۱۹۳ کیلومتر در ساعت اقدام به درگیر کردن ترمزدستی الکترونیکی بکنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟!

طبیعتاً عملکرد ترمزدستی الکترونیکی واضح است و باعث می‌شود خودرو به حالت کاملاً مناسبی متوقف شود، چیزی که باعث ناامیدی هریس شده است. احتمالاً او انتظار وضعیتی خطرناک‌تر، هیجان‌انگیزتر و دودی‌تر داشته است!

اما پرسشی که برای شما کاربران پدال هم پیش آمده بود; هریس در چالش بعدی خود تلاش داشته دستی بکشد، چیزی که به آسانی در خودروهای قدیمی‌تر قابل انجام بوده است. به همین خاطر او پدال گاز را فشار داده، بر سرعت این هاچبک اسپورت آلمانی افزوده و ترمزدستی الکترونیکی را کشیده است.

چه اتفاقی افتاده؟! خب ما نمی‌خواهیم قضیه را لو دهیم بنابراین شما باید این ویدئو را مشاهده کنید. ترمزدستی‌های الکترونیکی نیز همانند گیربکس‌های اتوماتیک طرفداران و مخالفان خاص خود را دارند.

[

دانلود ویدئو

]

f692981c9890cf84b8392dc0bfb481ac?s=180&r=g&d=mm

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر