پیش از حضور در امتحان شهری راهنمایی و رانندگی، رعایت و دانستن برخی از مهارت ها و نکات ضروری است. این نکات علاوه بر مواردی است که قبلا در مطلب «
» بیان کردیم. در این مطلب، نکات و موارد حائز اهمیتی که برای قبول شدن در امتحان شهری توسط سرهنگ راهنمایی و رانندگی می بایست به آن تسلط داشته باشید بیان می گردد.
حتما توجه کنید که برخی از آموزشگاه ها، بدترین ماشین از لحاظ کلاج و ترمز را برای امتحان شهری سرهنگ انتخاب می کنند تا هنرآموز ها رد شوند و مجبور باشند به کرات، کلاس تمرینی بردارند. همین دسته از آموزشگاه ها، معمولا بهترین ماشین ها از نظر دنده، پدال ها و ... را برای تمرینات شهری می گذارند. لذا مراقب باشید تا در اتومبیل امتحان شهری سرهنگ با هر اتفاق عجیبی مواجه شوید!!!
مواردی که می بایست قبل از امتحان سرهنگ به خوبی مسلط باشید:
1. تنظیم صندلی (جلو و عقب بردن).
2. تمرین حرکت آهسته برای پارک کردن در کنار خیابان، دور زدن، دنده عقب.
3. تمرین حرکت با دنده 1 و دنده R با حداقل سرعت ممکن و همراه با فشار گاز برای جلوگیری از خاموش شدن اتومبیل.
4. تمرین زیاد برای پرهیز و جلوگیری از خاموش شدن اتومبیل برای شروع حرکت و دنده عقب (تسلط کامل بر کلاج)
5.
موارد امتحانی سرهنگ:
1. رعایت کامل نکات قانونی و احتیاطی (مثل پارک نکردن جلوی پل و سطل آشغال و راهنما زدن و بستن کمربند ایمنی و ...)
2. دور زدن یک فرمانه (برای دور یک فرمانه حتما باید سرعت تان کم باشد) و دور 2 فرمانه(در این دور فقط باید یکبار دنده عقب آمده و مجدد به سمت جلو حرکت کنید. لذا سرعت را بسیار کم و چرخش فرمان را زیاد کنید).
3. تغییر دنده از یک به دو در حرکت.
4. توقف در کنار خیابان.
5. پارک دوبل.
6. دنده عقب (معمولا پس از پارک دوبل می گویند که مسافتی را دنده عقب بروید).
7. نحوه روشن کردن صحیح اتومبیل و بررسی صحت ترمز پایی قبل از روشن کردن ماشین. همچنین تنظیم آینه ها و موارد مشابه دیگر.
8. نحوه سوار و پیاده شدن شما از ماشین و رعایت نکات ایمنی.
9. سرعت عمل مناسب در کیفیت رانندگی.
قبل از حرکت موارد زیر را -حتما- تنظیم کنید:
1. تنظیم صندلی (برخی از دختران، به دلیل قد کوتاهشان، صندلی را تغییر می دهند که اگر شما آن را مطابق عادت تان تنظیم نکنید نمی توانید به خوبی تسلط بر کلاج و تعویض دنده داشته باشید).
2. قبل از اینکه حرکت کنید برای 30 ثانیه، پدال را تست کنید و مرتب پایتان را روی کلاح بالا و پایین بیاورید تا بر کلاج تسلط پیدا کنید. معمولا اگر به سرهنگ بگویید او به شما اجازه این کار را خواهد داد. (قانونا شما حق دارید 3 دقیقه، پیش از حرکت با پدال های ماشین سرهنگ تمرین کنید)
3. قبل از اینکه حرکت کنید دنده ها -علی الخصوص دنده عقب که در برخی از ماشین ها خیلی سخت جا می رود- را نیز تست کنید. چون برخی دنده ها سفت جا می رود و یا زاویه دسته دنده ممکن است آنطور نباشد که شما عادت کرده اید و به همین خاطر ممکن است دنده را اشتباه جا بزنید.
4. قبل از حرکت سوئیچ اتومبیل و نحوه روشن شدن آن را تست کنید. بعضی از سوئیچ ها با یک حرکت، به نرمی می چرخند و ماشین سریع روشن می شود. برخی سفت تر هستند و با صدای بیشتری روشن می شوند. لذا اگر بر سوئیچ مسلط نباشید ممکن است در هنگام خاموش شدن ماشین، هول شوید و چند بار سوئیچ را بچرخانید دریغ از اینکه در همان بار اول، ماشین تان روشن شده است. (ضمنا فراموش نکنید هر وقت ماشین خاموش کرد دنده را خلاص کنید و سپس سوئیچ را بچرخانید).
5.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
موارد حائز اهمیتی که در «برگ آزمایش عملی رانندگی(پیوست 8)» ذکر شده است:
در امتحان شهری، امتحان گیرنده (سرهنگ)، خطاهای شما را در برگه ای مشخص می کند که موارد متعددی درباره کیفیت امتحان متقاضی گواهینامه در آن ذکر شده است. در زیر، تمام موارد مشخص شده در این برگه بیان گردیده است:
الف)
اشتباهات خطرناک رانندگی:
1- هر نوع عملی که از جانب متقاضی باعث مداخله آزمون گیرنده شود.
2- هر نوع برخورد اتومبیل با اشیاء و وسایل نقلیه دیگر.
3- نادیده گرفتن علائم راهنمایی و رانندگی.
4- عدم تسلط به اعصاب و نداشتن عکس العمل مناسب در هنگام آزمون.
* * * * *
ب)
رعایت احتیاط لازم پیش از روشن کردن موتور:
1- حرکت به سمت اتومبیل و نحوه باز کردن درب
2- کنترل ترمزها
3- تنظیم صندلی و آینه - بستن کمربند ایمنی 0.5 + 0.5
* * * * *
ج)
نحوه شروع به حرکت:
1- روشن کردن اتومبیل
2- استفاده به موقع از چراغ راهنما
3- آزاد کردن ترمز دستی
4- تسلط به (کلاچ، گاز و فرمان) 0.5 + 0.5
5- خروج از پارک و رعایت حق تقدم
* * * * *
د)
تسلط به رانندگی در حرکت:
1- جایگیری درست در راه، ترمز کردن به موقع و صحیح
2- سرعت مناسب با شرایط ترافیک
3- استفاده موثر از آینه ها
4- علامت دادن در مواقع لزوم
5- هوشیاری و عکس العمل نسبت به اعمال سایر رانندگان
6- سبقت و روبرو شدن و عبور از سایر وسائل نقلیه
7- عملکرد صحیح در محل تقاطع ها (حق تقدم و گردش صحیح) 0.5 + 0.5
8- عملکرد مناسب در محل عبور عابر پیاده
9- رعایت فاصله طولی و عرضی مناسب
10- حرکت با دنده عقب با دقت، مراقبت و کنترل کامل
11- پارک اتومبیل های پارک شده با فاصله مناسب
12- دور زدن با دو فرمان
* * * * *
توضیحات)1- در قسمت اشتباهات خطرناک هرگونه اشتباهی منجر به مردودی خواهد شد.
2- حداکثر زمان انجام آزمایش عملی شهر 15 دقیقه می باشد. (3 دقیقه اول برای آشنایی هنرآموز به کلاج و ترمز اتومبیل بدون احتساب امتیاز در نظر گرفته می شود).
3- حداقل نمره قبولی از 20 نمره 17 می باشد.
4- آزمون گیرنده مکلف است به هنگام آزمایش نسبت به تسلیم مرحله مرحله فرم اقدام نماید.
5- آزمون گیرنده مکلف است از تمام موارد فوق آزمایش به عمل آورد.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
نکات:
1. در امتحان شهری، اصلا سرعتی عمل نکنید. اصلا! کاملا آهسته و هر چه سرهنگ گفت انجام دهید و اگر سوال داشتید بپرسید (مثلا برای پارک کردن جلوی درب منازل و پل ها بپرسید و سپس پارک کنید)
2. برای پارک کردن در کنار خیابان یا اتومبیل دیگر باید سرعت را سریع کاهش دهید.
3. در سر چهار راه ها بایستید. قبل از رسیدن به عابر بایستید. هیچ کاری نکنید که سرهنگ مجبور شود از ترمز استفاده کند. چون در این صورت رد می شوید :دی.
4. اگر ماشین خاموش کرد هول نشوید! ابتدا دنده را بر روی دنده خلاص قرار دهید و سپس کلید را بچرخانید. پس از آن دنده را از خلاص به دنده یک یا دنده عقب (برای عقبی آمدن) تغییر دهید.
5. در امتحان سرهنگ، هیچگاه سرعتی و شتابزده رانندگی نکنید. تا آنجا که می توانید آرام رانندگی کنید مگر آنکه خودش تاکید کند که دنده عوض کنید و گاز بدهید.
6. در حال رانندگی در خلال امتحان سرهنگ، همیشه از سمت راست لاین مخصوص خود رانندگی کنید تا هر وقت سرهنگ خواست پارک کنید به آسانی بتوانید به طور صحیح و صاف (با جدول و اتومبیل کناری) اتومبیل را متوقف کنید. در غیر اینصورت کارتان سخت خواهد شد.
7. در کنار آرام رانندگی کردن، سرعت عمل نیز مهم است. اگر همه مقررات رانندگی را رعایت کنید و حتی هیچ عیبی هم در پارک کردن و دور دو فرمانه نداشته باشید ولی «کنـــــد» باشید، بنا به احتمال فراوان رد خواهید شد.
8. حواستان باشد که سرهنگ ها به شدت نکته بین و بی گذشت(کینه ای) هستند. هرگونه ضعف و اشتباه شما در ذهن آنها می ماند تا شما را به دلیل آن رد کنند. مثلا مراقب باشید بیخودی زیاد گاز ندهید (مثل زمانی که پایتان روی کلاج است). یا مراقب باشید هنگام خروج از پارک یا حرکت پس از توقف، ماشینتان عقب نرود. همه سرهنگ ها به کوچک ترین عیب شما در خلال رانندگی حساس هستند و آن را بهانه ای برای مردود شدن می کنند. لذا تمرین تان را زیاد کنید و اگر می توانید با ماشینی به غیر از ماشین آموزشگاه، تمرین کنید تا حرفه ای شوید.
9. پس از اینکه از امتحان عملی فارغ شدید، برگه نتیجه آزمون (پیوست 8 = برگ آزمایش عملی رانندگی) را از سرهنگ بگیرید و اگر فکر می کنید که خیلی خوب رانندگی کرده اید و مستحق رد شدن نیستید، کاملا محترمانه از سرهنگ بپرسید که علت رد شدن شما چه بوده است؟ چون اگر شما بتوانید از 20 نمره آزمون، 17 بگیرید قبول هستید و برخی از سرهنگ ها برای اینکه شما را بیاندازند در کنار یکی دو ایراد شما، ایرادات دیگری را نیز جور می کنند تا نمره شما از 17 کمتر شود. لذا مراقب باشید بیخود مردود نشوید.
10. هر سرهنگ امتحان گیرنده، قلق خاص خودش را دارد. بعضی به سرعت عمل در رانندگی حساس هستند و برخی نیز به دقت و آهستگی. برای برخی، شتاب داشتن در رانندگی امری مقبوح است و برای برخی کند بودن معیار رد کردن است. با توجه به اینکه هر دو هفته یکبار، مسئول امتحان گیرنده (سرهنگ) عوض می شود، توصیه می شود که همواره در روز اول حضور سرهنگ جدید، با وی امتحان دهید تا اگر رد شدید، قلق و نحوه امتحان گیری وی دست تان بیاید و هفته بعد بتوانید با وی برداشته و امتحان دهید. با این ترفند، احتمال قبولی شما به شدت افزایش می یابد.
11. هنگام رانندگی در خیابان هایی که ماشین ها از دو طرف حرکت می کنند، در صورت بسته بودن لاین راستی، می بایست از سرهنگ اجازه بگیرید که آیا می توانم به لاین چپی بروم یا خیر؟ این مسئله زمانی مهم و حاد می شود که در خیابانی رانندگی کنید که هیچ خط حائلی در وسط خیابان کشیده نشده باشد و خیابان مربوطه، یک خیابان محلی باشد. لذا همواره از سمت راست حرکت کنید و برای رفتن به سمت چپ از سرهنگ اجازه بگیرید.
12. امتحان دادن در صبح زود، پیش از شلوغ شدن خیابان به شما کمک می کند تا صدای گاز ماشین تان را بشنوید و بر همین اساس، بر پدال گاز تسلط بهتری داشته باشید. همچنین صبح زود، خیابان ها خلوت تر هستند و مشغله ذهنی شما و سرهنگ کمتر خواهد بود و بهتر خواهید توانست تمرکز کنید و نکات ریز رانندگی تسلط داشته باشید. لذا امتحان دادن در صبح (ساعت 7 صبح) از جهاتی بهتر از امتحان دادن در ساعات میانی صبح(9 صبح) یا نزدیک ظهر (10 صبح) است.
13. یکی از مواردی که نقش مهمی در موفقیت من در امتحان شهری داشت، زمزمه کردن همه کارهایی که باید انجام می دادم به زبان بود. جوری که سرهنگ و سرنشینان عقب نیز می شنیدند. من هر کاری که باید انجام می دادم را همزمان با اجرا بر زبان می آوردم. این کار به من کمک می کرد تا هم سرهنگ متوجه شود که من به تمام نکات آگاهم و کاملا هوشمندانه کارهایم را انجام می دهم و همچنین استرس بسیار بسیار کمتری به خودم وارد می شد زیرا این کار باعث می شد که اصلا هول نشوم و کاملا با آرامش موارد مهم رانندگی را انجام دهم.
پاسخ:
سلام! لطف داری دادا.
پاسخ:
سلام. هزار تومان برای حساب وزارت کشور است. برای هر بار امتحان سرهنگ. مبلغی نیز می بایست به آموزشگاه بدهید (8 هزار تومان).
پاسخ:
سلام. منظورتون رو نفهمیدم. منظورتان چیست؟
پاسخ:
سلام. نکات بالا و نکات آموزش عملی رانندگی رو بخون و مرتب تمرین کن تا قبول بشی.
پاسخ:
رشوه دهنده و رشوه گیرنده هر دو در آتش جهنم خواهند سوخت. پیامبر گرامی اسلام(ص)
پاسخ:
سلام. بستگی به سرهنگش دارد. معمولا خودشان می گویند بعد باید دنده را عوض کنید.
پاسخ:
سلام. بعید می دانم به شرح دادن خودتان نیازی باشد. چون اصولا وقت این کارها هم نیست. لذا نیازی نیست به سرهنگ در اینباره چیزی بگویید. فقط موارد اصولی را رعایت کنید و صحیح و نرم و آرام برانید تا قبول شوید.
پاسخ:
سلام. بله. چرا که نه! کسی که راننده است موظف است بر همه شئون رانندگی نظارت داشته باشد.
پاسخ:
خاطره جالبی بود :دی
پاسخ:
اینها را از خود سرهنگ بپرس. اون اگه تشخیص بده شما فقط به گاز مسلط نیستی یا فقط به کلاج، می تونه ردت کنه.
پاسخ:
سلام. خوب 30 هزار تومان برای کلاس عملی مجدد است. 1000 تومان به وزارت کشور و 8000 تومان برای امتحان مجدد شهری.
پاسخ:
سلام. نه. در آموزشگاهی که بنده در آن گواهینامه ام را گرفتم چنین قانونی نداشت.
پاسخ:
سلام. رمز موفقیت تان در چه چیزی بود؟
پاسخ:
سلام. معمولا یک ماه.
پاسخ:
با سلام. من در اینباره اطلاعی ندارم. من خودم بارها در آزمون رد شدم ولی هر بار طوری با سرهنگ ها برخورد کردم که همیشه هم آنها محترمانه با من برخورد می کردند و هم من با آنها. در اینکه چنین نظری داده است مطمئنا علتی داشته است و شما به نظرم باید نظر ایشان را جلب کنید. اگر هم می بینید موفق نیستید می توانید با مراکز آموزش رانندگی دیگر مشورت کنید. ضمنا گرفتن مجوز رانندگی تحول زیادی در زندگی تان ایجاد نمی کند که از آن بابت متضرر شوید.
پاسخ:
سلام. دکتر جون. اون نکته ای که نوشتم که با هر سرهنگ دو بار امتحان بده رو رعایت کردی؟
پاسخ:
سلام. با آموزشگاه صحبت کن یک پولی به منشی شون بده بگو هر وقت سرهنگی که نرخ قبولیش بالاتره آمد بهت زنگ بزنه. اون ها سرهنگ ها را می شناسن. ازشون بپرس کدوم راحت تر قبول می کنه. مجدد با همون دو بار برو امتحان بده. وقتی من میگم با هر سرهنگ دو بار امتحان بده به این خاطر هست که بار اول بتونی بشناسیش و بار دوم با شناختی که ازش داری امتحان دهی.
پاسخ:
سلام. من بیشتر از شما رد شدم جون واقعا به ماشین مسلط نبودم و طبیعتا از رد شدن ناراحت نمی شدم و پس از رد شدن فقط می خندیدم! وقتی هم کامل به رانندگی مسلط شدم دیگر استرس نداشتم و طبیعتا ناامید هم نبودم چون هر بار امیدم به قبولی بیشتر می شد.
پاسخ:
سلام. اطلاعی ندارم. از راهنمایی رانندگی بپرسید.
پاسخ:
سلام. به نظرم همه جلسات رو بروید.
پاسخ:
سلام. من نمی دانم ولی در هر حال مربوط به اداره راهنمایی و رانندگی می شود. به واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات یا واحد مراجعات مردمی اداره مراجعه کنید. همچنین شماره 197 هم مربوط به پیگیری تخلفات پرسنل ناجا می باشد.
پاسخ:
سلام. چه سوالاتی می پرسید ها؟!!!! خوب سرهنگ قرار نیست ناز شما رو بکشه. شما باید بتونی اونو مدیریت کنی و نذاری نظرش رو برنظرت غالب کنه و اذیتت کنه. محترمانه بهش اعتراض می کردید همتون.
پاسخ:
سلام. دقیقا همین طور است که شما می گویید. کسب دانش (نکات امتحانی و ...) نباید موجب استرس شود بلکه باید موجب آرامش بیشتر شود.
پاسخ:
گریه برای زنان نقش آرامش دهی دارد. اگر دچار عصبیت روانی می شوید گریه کنید تا آرام شوید.
پاسخ:
نه تنها آموزشگاه ها بلکه دولت، وزارت خانه ها، دانشگاه ها و آموزشگاه ها و ... هم هدفشان فقط پول است و بس.
پاسخ:
سلام. رد شدن مداوم شما به خاطر شل گرفتن بوده و نه خنگ بودن. به نظرم شما باید تجدید نظر جدی در همت و تلاشتان دهید تا در زندگی موفق شوید. تجریه نشان داده که انسان هایی موفق اند که علاوه بر داشتن روحیه کنجکاوی و پژوهشگری، انسان های فعالی هستند.
پاسخ:
سلام. معمولا دوبار حداکثر. دست افسره.
پاسخ:
سلام. توی کوچه چطوری دنده دو رفتی؟
پاسخ:
چرا فکر نمی کنید که غریزه جنسی افسر مربوطه در خوش آمدن از شما در قبول کردنتان دخیل بوده است؟
پاسخ:
هر وقت غریزه جنسی افسران را رد کردید می توانید موثر نبودن آن در نرخ بالای قبولی دختران را منکر شوید. غریزه جنسی در قبول کردن بسیاری از خانم ها توسط افسر آقا موثر است اما کافی نیست. بهتر این است که افسر خانم ها نیز خانم باشد. من به کرات نمونه این وضعیت را در ادارات، محل های کاری و دانشگاه ها شاهد بوده ام که استاد مرد، مدیر مرد و کارمند مرد به خاطر جاذبه جنسی زن و دختر روبرویش بسیار متین و آرام و صبور بوده ولی در مواجهه با همنوع مرد خود، برخورد زننده ای با هم جنس خود داشته است.
پاسخ:
سلام
من دفعه ششم یا هفتم قبول شدم.
پاسخ:
پیامبر و خدا چه تقصیری دارند؟ به شیطان فحش بده.
پاسخ:
سلام. هر دو هفته یکبار در تهران افسر امتحان گیرنده عوض می شود.
پاسخ:
سلام. من اطلاعی از آموزشگاه دیاموند ندارم. تجارب بنده مربوط به یک آموزشگاه دیگر در شهر تهران بود.
پاسخ:
سلام
وقتی توکلت بخدا باشه استرسی از رد شدن نداری و حتما خدا حکمتی داشته که قبول نشدی. توکلت رو بده بخدا و صبور باش و سعی کن قرآن زیاد بخوانی مثلا روزی دو سه جزء تا آرامش روحی روانی پیدا کنی و همچنین رژیم غذایی ات را بر پایه طب سنتی ایرانی اسلامی اصلاح کن تا روحیه نشاط و انگیزه در وجودت پایدار بماند. سپس نه فقط این امتحان بلکه در همه زندگی سربلند و صبور خواهی شد ان شاء الله.
پاسخ:
با سلام.
خبری ندارم.
پاسخ:
با سلام
به شما رسید می دهند تا زمان تحویل گواهینامه با اون رسید کارتون راه میفته ان شاء الله.
پاسخ:
با سلام و عرض تبریک.
پاسخ:
سلام. اگر اصول را کاملا رعایت کنید این اتفاق نمی افتد. ماشین شما چیست؟
پاسخ:
سلام برادر عزیزم
به نکات خوبی اشاره کردین.
ممنونم
پاسخ:
با سلام. از آموزشگاه تان بپرسید.
پاسخ:
با سلام. وجود چنین خواهر و برادرانی، شخصیت انسان را قوی می کند. قدرش را بدانید و مصمم تر طبق نکاتی که درباره رانندگی در تگ رانندگی در بلاگ نوشته ام پیش روید تا موفق شوید.
پاسخ:
با سلام. افسر مرد بطور بیولوژیک با خانم ها مهربانتر برخورد می کنند. اگر فکر می کنید با شما سختگیرانه برخورد کرده اند به خاطر تصورات غلط و سخت کیرانه ذهن خودتان است که به چنین برداشت ناصوابی رسیده اید.
پاسخ:
سلام.
دوست عزیز. یک قاعده کلی در زندگی: شما کاری که می دانی درست است انجام بده و کاری به حرف کسی نداشته باش. ایمان قلبی و توکل ات به خدا را زیاد کن (از خدا بخواه) تا هیچ وقت از بحران ها و حوادث زندگی دچار تنش و اضطراب نشوی.
پاسخ:
با سلام.
از آموزشگاه محل دوره تان بپرسید.
پاسخ:
با سلام.
امتحانات در روزهای متفاوت و با افراد (سرهنگ های) متفاوت برگزار می شود.
سوالات امتحان اصلی اندکی جامع تر هستند نه سخت تر. یعنی باید کامل کتاب را بخوانید.
شنیدم تا سه جلسه اول اجباری است ولی بستگی به نظر سرهنگ و آموزشگاه و خودتان دارد.
پاسخ:
میل جنسی در مردان طبیعی است و منجر به کشش به سمت زنان می شود حال این وضعیت در افراد متفاوت مختلف است. در یکی بیشتر در یکی کمتر. ولی وجود چنین حسی غیرقابل انکار است.
سوال دومتان را باید تحقیق جامع کنید. ولی دلایل مختلفی مثل ساختار فکری زنان، طراحی غیرزنانه ماشین و ساختار غیرجذاب راه برای رانندگی برای زنان دارد. از خود خانم های راننده بپرسید ببینید چه می گویند؟
پاسخ:
با سلام.
هر کس به چیزی نیاز پیدا کند به آن کشش پیدا می کند. وقتی فردی با سرویس رفتن راحت است و علاقه ای به در ترافیک ماندن ندارد نمی توان وی را تشویق به استفاده از خودرو شخصی کرد. یا کسی که از موتور سواری می ترسد را نمی توان تشویق کرد. ولی عموم افرادی که از این دو وسیله استفاده می کنند خطر آن را برای زندگی بهتر به جان می خرند. حالا اگر خانمی علاقه ای به این دو وسیله ندارد به نظرم بسیار طبیعی است.
اگر در یادگیری مبتدی هستید در درجه اول به خاطر دل ندادن به کار است و دوم به دلیل اینکه باید خودتان راغب باشید و عطش و نیاز به یادگیری داشته باشید.
دیروز با یکی از مربیان آموزشگاه دیدار داشتم گفت دخترها خیلی سخت رانندگی را یاد می گیرند.
پاسخ:
با سلام.
اطلاعی ندارم.
ولی به نظر من برخورد سرهنگ ها عادی و طبیعی است. آنها با توجه و شناختی که دارند نگاهشون به افراد، جامع است.
پاسخ:
با سلام.
اگر کسی استعدادش خیلی ضعیف است همان بهتر که راننده نشود. توصیه می کنم چنین افرادی اگر واقعا نیازی به گواهینامه ندارند از اسنب یا تپسی یا کارپینو یا آژانسی استفاده کنند.
پاسخ:
با سلام. از آموزشگاه تون بپرسین.
پاسخ:
با سلام. کلاس کمکی بگیرن.
پاسخ:
با سلام. تمرین و مطالعه نکات رانندگی در پست شماره 30 بلاگ.
پاسخ:
با سلام. خودتان را جای مربی بذارین. در ماشین پراید در خیابان پر از دود و هوای گرم، روزی 13 ساعت کار کنید بعد گیر یک آدم احمق بیافتید چه حالی بهتون دست میده؟
پاسخ:
با سلام.
رشوه دهنده و رشوه گیرنده هر دو به جهنم می روند. این دنیا ارزش از دست دادن آن دنیا را ندارد.
پاسخ:
با سلام.
چرا این سوالات را از آموزشگاه تان نمی پرسید؟
پاسخ:
سلام. یه آموزشگاه برید بهتون نشون میدن.
پاسخ:
با سلام.
افسرش بی «احساس» بوده
یا
دچار عارضه «زن زدگی» شده!
ما وقتی یک گزاره ای رو میگبم، مطلق نیست نسبی اه.
پاسخ:
با سلام. حتما میشه. خودتان بررسی کنید که زیر نظر اتحادیه یا راهنمایی رانندگی هستند بعد به همون جا شکایت کنید.
پاسخ:
با سلام.پست های رمز دار فقط مخصوص خودم است.
پاسخ:
سلام. همین بخش نظرات یک راه ارتباطی است. اگر نیاز باشد خودم ایمیل میکنم.
پاسخ:
سلام. بله. حق با شماست.
پاسخ:
با سلام.
این ها را با صحبت حل کنید نه اینکه قانونش هست یا نیست. معمولا اصلا چنین چیزی رایج نیست.
پاسخ:
سلام.
من درباره اینکه چطور سرهنگ ها رو دور بزنیم نوشته ام. زیاد با سرهنگ جماعت درگیر نشوید چون آنها همکار آموزشگاه ها هستند و همکار ها هیچ وقت رابطه شان را به خاطر مشتری موقتی خراب نمی کنند. هر چند حق با شما باشد.
در سربازی، کادری ها در حق سرباز ها خیلی ظلم می کردند. رفتیم به فرمانده اعتراض کردیم گفت من بخاطر شما سرباز ها که یک سال هستید و بعد می روید رابطه ام را با همکارم بهم نمی ریزم هر چند حق با شما باشد.
پاسخ:
سلام. یکبار بزن توی دیوار تا استرست بریزه. :))
تا حالا فکر کردید که چرا آدم های بی خیال استرس ندارند؟
پاسخ:
سلام. خوب اگه استرس زیاد دارین نرین. فکر نکردید که پس فردا هم که گواهینامه بگیرین شاید راننده خوبی نشین؟ بخاطر استرس بوق های ماشین های پشتی؟
پاسخ:
مهمترین چیز در لرزش زانو داشتن آرامش هست. وقتی شما استرس خراب کردن داشته باشی ممکنه زانوهات بلرزه. لذا اصلا به خودت ترس راه نده و راحت بگیر و از رد شدن هم اصلا نترس.
پاسخ:
سلام
انسان های سالم هیچ وقت ناامید نمی شوند.
پاسخ:
سلام
بزرگوار. من فقط یک آموزنده دوره بوده ام نه موسس موسسه که از آیین نامه اطلاع داشته باشم. محبت کنید این موارد را با بازرسی راهنمایی رانندگی پیگیری فرمایید. ولی فکر نکنم ارزش پیگیری داشته باشد. چون ممکن است به هر دلیلی، مشکلی پیش آمده باشد. این موارد را با لبخند و زبان نرم حل کنید نه دعوا و گروکشی.
پاسخ:
سلام. از آموزشگاه بپرس.
پاسخ:
انشاء الله امتحان بعدی.
پاسخ:
سلام. دیگه افسر بغلت نشسته. هر چی اون گفت باید قبول کنی. حالا فارغ از قوانین، عموما همینطوره مگر اینکه حق تقدم با شما باشه. یعنی اگه حق تقدم با شما باشه و شما حرکت کنی و اون هم همینطور، بعد تصادف کنید حق با شماست. ضمنا در خیابان چنین چیزی نیست. در سطح خیابان، بایدتعامل کنید.
پاسخ:
سلام. یعنی چی چندتا؟